• Anonym (A)

Varför blir alla killar toffel när de skaffar flickvän?

När jag var yngre och mina vänner började skaffa flickvänner såg jag hur de betedde sig och jag tänkte att jag aldrig skulle bli så mesig när jag träffar en tjej!
    Varför har tjejer sådan makt i förhållandet? Jag har själv trillat dit nu när jag fått min första flickvän.

Hon ligger i sängen med netflix och ropar till köket där jag lagar mat, "Vad gott det hade varit med lösgodis nu" Jag åker till butiken och köper en stor påse till henne.
    Jag och mina vänner brukar ha kvällar med Champions league eller SHL framför tvn och jag får alltid fråga henne om tvn är ledig ikväll. Hennes program går alltid före mina.
    Hon kan komma till soffan och vara extra mysig och säga med tillgjord röst att hon sett en jättesnygg väska/klänning/skor och visa mig på sin iphone och undrar om jag tycker den är snygg. Jag hör mig själv säga "Den skulle vara jättefin på dig älskling, ska vi beställa den?"

Hon kan bli sur för att jag lämnat kvar brödsmulor kvar på bordet, själv så gör hon stora skidbackar i osten.
    Jag har bestämt med kompisarna att vi ska dra på lördagskvällen och käka och gå ut på krogen, slutar med att jag blir hemma för jag får ta hand om hennes hund då hon ska ha tjejkväll med sina vänner!

• Svar på tråden Varför blir alla killar toffel när de skaffar flickvän?
  • Anonym (ooo)

Vadå blir toffel? Det blir väl alla inte alls. Däremot vill man väl umgås med sin tjej, men det är väl inte att bli toffel. 

Att du verkar ha problem med din tjej är nog ditt eget fel. Du kan säga åt henne att köpa lösgodis själv eller att ni går och handlar tillsammans. TV:n får man turas om med, eller om en kan titta på sin dator istället osv.
    Give and take 

• Anonym (Därför)
    Anonym (A) skrev 2019-04-12 19:08:47 följande:

När jag var yngre och mina vänner började skaffa flickvänner såg jag hur de betedde sig och jag tänkte att jag aldrig skulle bli så mesig när jag träffar en tjej!
    Varför har tjejer sådan makt i förhållandet? Jag har själv trillat dit nu när jag fått min första flickvän.

Hon ligger i sängen med netflix och ropar till köket där jag lagar mat, "Vad gott det hade varit med lösgodis nu" Jag åker till butiken och köper en stor påse till henne.
    Jag och mina vänner brukar ha kvällar med Champions league eller SHL framför tvn och jag får alltid fråga henne om tvn är ledig ikväll. Hennes program går alltid före mina.
    Hon kan komma till soffan och vara extra mysig och säga med tillgjord röst att hon sett en jättesnygg väska/klänning/skor och visa mig på sin iphone och undrar om jag tycker den är snygg. Jag hör mig själv säga "Den skulle vara jättefin på dig älskling, ska vi beställa den?"

Hon kan bli sur för att jag lämnat kvar brödsmulor kvar på bordet, själv så gör hon stora skidbackar i osten.
    Jag har bestämt med kompisarna att vi ska dra på lördagskvällen och käka och gå ut på krogen, slutar med att jag blir hemma för jag får ta hand om hennes hund då hon ska ha tjejkväll med sina vänner!

Tjejen har makt eftersom du ger henne makt.
    Tänk med huvudet istället.
  • Anonym (manup)

Tofflar tofflar, riktiga män visar var spisen och sängen ligger.

• Anonym (Vad tänker du med?)

Jag misstänker att alla mesiga pojkvänner antingen
    1) tänker med kuken. Gör jag som hon vill får jag knulla (mera)
    2) är konflikträdda, tål inte flickvänner som bråkar/gråter/surar

Eller båda två.

• Anonym (A)
    Anonym (Vad tänker du med?) skrev 2019-04-12 22:24:22 följande:

Jag misstänker att alla mesiga pojkvänner antingen
    1) tänker med kuken. Gör jag som hon vill får jag knulla (mera)
    2) är konflikträdda, tål inte flickvänner som bråkar/gråter/surar

Eller båda två.

Haha :) Roligt skrivet!
  • Anonym (Elin)

Jag har ingen aning om ifall er relation är vanlig men hur kommunicerar ni? Att kolla att det är ok att man bjuder hem folk känns helt normalt, men det bör ju då gölla båda. Vill man ha hundvakt frågar man det i förhand och du kan säga ja eller nej beroende på dina planer. Börja kommunicera mer, i god tid och var tydlig med vad du själv vill och tycker.

Alltså jag måste säga att jag reagerade mest på det där emd klänningen. Lät ju som att du pratade med ett barn när du citerar dig själv.

Vrödsmule/ost irritationer (eller likanande) är nog ganska normala tjaffs när man bor i hop med någon.

• Anonym (Dumpa)

Jag reagerar mest på att du ska vakta HENNES hund på en Lördagkväll när du hade planer. Och varför beställer du kläder åt henne? Hon beter sig som en parasit.

• Anonym (Glidare)

Är det ingen som fattar att det är en larvtråd?

Allt ts skriver är orimligt, om man inte är ett riktigt våp.

• Anonym (H)

Vadå alla blir tofflar?

Bara för att du blir det betyder inte det att alla blir dej.

• Anonym (Jill)

Nej, sådär har jag aldrig betett mig TS. Har aldrig sett en kvinna bete sig så, att henne program är viktigare.

• Anonym (Lyx)

Oj!!!

Har aldrig träffat på en man som förstår min pik (kan du handla) om jag säger att jag är sugen på lösgodis. Det slutar alltid med att jag handlar själv eller att båda tar sig till affären. Alltså är det bara en tramstråd. En man hade behlvt frågan: -kan inte du handla lite godis till ikväll älskling? Annars hade han inte fattat.

• Anonym (Maja)

Min sambo har ofta sina vänner här, jag håller mig borta från vardagsrummet. Jag serverar dom snacks och dricka men sen håller jag mig i köket och sovrummet.

Aldrig att jag skulle säga så, det låter sjukt men min sambos 2 närmaste vänner har tjejer som skulle kunna göra så.

Min sambo skulle sova hos ena killen (han bor hemma) och hans tjej var på besök. Det första hon frågar är ?ska du sova här, när åker du hem?. Jävla pucko tyckte sambon. Hon blev skitsur under kvällen så nu vill ingen åka dit mer när hon är där.

Min sambo är borta mycket med vänner, skulle aldrig få för mig att påpeka något om hunden!! Åker han till vänner så år det självklart att han ska få det! Jag fixar hunden även om jag ska bort till en vän på ett glas, hunden dör inte av att vara ensam några timmar.

• Anonym (H9)

Jag är kvinna och jag hade kräkts över en man som dig! Varför låter du henne köra över dig? Sätt ner foten och grow some balls.. Man är två i ett förhållande, men i ert verkar det vara hon och du är hennes assistent/betjänt. Du kan ju omöjligt vara lycklig i ett förhållande där du passar upp och trippar på tå för att inte göra henne arg. Du är ingen toffel, du låter dig bara tryckas ner..

• Anonym (A)
    Anonym (Maja) skrev 2019-04-13 10:36:46 följande:

Min sambo har ofta sina vänner här, jag håller mig borta från vardagsrummet. Jag serverar dom snacks och dricka men sen håller jag mig i köket och sovrummet.

Aldrig att jag skulle säga så, det låter sjukt men min sambos 2 närmaste vänner har tjejer som skulle kunna göra så.

Min sambo skulle sova hos ena killen (han bor hemma) och hans tjej var på besök. Det första hon frågar är ?ska du sova här, när åker du hem?. Jävla pucko tyckte sambon. Hon blev skitsur under kvällen så nu vill ingen åka dit mer när hon är där.

Min sambo är borta mycket med vänner, skulle aldrig få för mig att påpeka något om hunden!! Åker han till vänner så år det självklart att han ska få det! Jag fixar hunden även om jag ska bort till en vän på ett glas, hunden dör inte av att vara ensam några timmar.

Jag kan förstå det men hon brukar ofta få som hon vill, jag har väldigt svårt att säga nej till henne. Jo men hon brukar ju såklart servera mig också ibland, ha mat färdig när jag kommer hem från jobbet osv.
  • fornminne

Om denna tråd ens är seriös, ligger ju problemet hos dig. Varför åker du och handlar bara för att hon säger "det vore gott med lösgodis?" Eller beställer grejer bara för att hon visar dig? Hon har inte ens bett dig, eller hur? Men du gör det ändå, som en hund. Och varför stannar du hemma med HENNES hund om du har bestämt annat? Nej, denna tråd låter inte trovärdig.

• Anonym (tja)
    Anonym (Lyx) skrev 2019-04-13 09:58:04 följande:
    Oj!!! Har aldrig träffat på en man som förstår min pik (kan du handla) om jag säger att jag är sugen på lösgodis. Det slutar alltid med att jag handlar själv eller att båda tar sig till affären. Alltså är det bara en tramstråd. En man hade behlvt frågan: -kan inte du handla lite godis till ikväll älskling? Annars hade han inte fattat.

Min man hade fattat. Men inte sjutton hade han rusat till affären bara för att jag låg hemma och var lat. Skulle han däremot ändå handla, hade han handlat till mig också, det gör han ofta. Liksom jag för honom. Och tvn är bådas, man kompromissar mm. Jag tror inte heller riktigt på den här tråden.
  • JennyJizz

Många killar/män är desperata och rädda att bli lämnade om de inte ställer upp på allt hon vill. De tror kanske att förlorar de den de har kommer de inte att kunna hitta någon annan, lika bra/snygg/trogen.

• Anonym (A)
    JennyJizz skrev 2019-04-13 14:18:30 följande:

Många killar/män är desperata och rädda att bli lämnade om de inte ställer upp på allt hon vill. De tror kanske att förlorar de den de har kommer de inte att kunna hitta någon annan, lika bra/snygg/trogen.

Det kan du ha rätt i Jenny! Är din pojkvän också såhär, att han har svårt att säga nej till dig och du får oftast som du vill?
Svar på tråden Varför blir alla killar toffel när de skaffar flickvän?