• Anonym (TS)

    Gravid? Utebliven ÄL? Sjuk?

    Hej. Jag har några symptom som jag inte förstår orsaken till.

    Det började med upptrappning av flytningar vid cd 9. Sex cd 10. Cd 11 fick jag kraftig mensvärk i mitten av nedre magen. Cd 13 och 15 ont i äggledarna- Båda sidorna. Hård i magen från cd 12 till dagens datum. Får illamående attacker, riktigt kraftiga cd 15 och idag 16 som är intensiva för att sedan försvinna och smälla till igen då och då under dagen. Cd 15 på natten fick jag som hugg i slidan på ena sidan (troligtvis samma sida äggledaren ömmat). Migrän dagligen sedan ca 4 dagar men sover dåligt så vaknar med spänningar i nacken och rygg vilket i sig säkert triggar migränen åtminstone på morgon. Fortsatt riktiga flytningar vita eller genomskinliga som blir vita när det torkat i trosan. Gått från segare/glidiga till vattniga. Känns fullt och nästan som att de skulle kunna gå igenom både trosa och byxan. Extra kissnödig nattetid.

    Är på cd 16 idag och har en cykel på 25-31 dagar, vanligen 28 som standard.

    Jag har vanligtvis ÄL cd 13-14 och brukar undvika samlag cd 12-15 vilket fungerat som skydd i 2 år. Flytningarna brukar vara rikliga ungefär 3-4 dagar och minska fram till dagen runt mens. Jag har aldrig haft ont utöver mensvärken/molandet som oftast är en dag men kan ömma/kännas en två dagar extra.

    Är detta jag upplever nu vanliga symptom på std? Hormonellt obalans? Utebliven ÄL? Känns för tidigt för graviditet i alla fall symptom på det?

    Har sedan innan bokad tid till gyn nästa vecka och undrar om det är någonting dom kan se då utöver testa för std? Jag är varken förväntansfull, orolig eller liknande. Mest fundersam vad som sker i kroppen och hur jag ska agera.

  • Svar på tråden Gravid? Utebliven ÄL? Sjuk?
  • Anonym (TS)

    Kanske hamnade fel nu men då jag har historia av många missfall råkade jag välja detta rum. Kanske för att undvika solskenshistorier och öka chansen av mer realistiska svar utifrån symtomen generellt?

  • Anonym (TS)

    Kopierar nog min tråd till annat rum. Håller dock fortsatt koll här för ev svar framöver.

Svar på tråden Gravid? Utebliven ÄL? Sjuk?