• Anonym (Väntar)

    Mens efter missfall när?

    Fick missfall för två veckor sedan, blödde bara i 6 dagar. Om jag räknar på min gamla cykel så ska mensen komma i helgen. Känns lite molnande värk i magen- men jag har inga ömma bröst eller liknande som jag brukar ha- de brukar dock komma i samband med äl och hålla på fram till första mensdagen. 

    Kan jag få mens när den skulle komma enligt gamla cykeln men att den hoppar över äl? 

    Eller räknas mf som mens och att jag ska räkna 28 dagar från första första blödningen vid mitt mf?

  • Svar på tråden Mens efter missfall när?
  • Anonym (4)

    M.f räknas som mens, men det är vanligt att äl uteblir eller kommer senare än vanligt så man kan aldrig räkna med att ens menscykel direkt återgår till det vanliga efter m.f. 2 veckor är ingenting och mens nu är det ju absolut inte tal om.

  • Anonym (28)

    Vid mitt missfall i v.8 så började jag blöda det datumet jag egentligen skulle ha haft mens.

    28 dagar efter sen första blödningen vid missfallet kom mensen som vanligt.

    Har haft en mens till och det var också en 28 dagars cykel

  • Anonym (Min mens)

    Min mens efter missfallsblödningen kom nästan exakt som den brukar göra i vanliga fall (28 dagars cykel) fick den 1 dag tidigare än beräknat. Det som var lite annorlunda var att jag ca 3 dagar innan fick lite spottings samt lite bruna flytningar. Annars var mensen i samma mängd med fin färg och utan några rester och så, bara rent fint blod.
    Missfallet skedde i vecka 8. 

Svar på tråden Mens efter missfall när?