• Anonym (Undrar)

Hur bra är en bank kamera?

Min bil var utanför en bank, parkerade där med flit, eftersom någon har flera gånger förstört min bil och jag inte har nån bevis.

Tänkte mest att det skulle vara säkert för mig att parkera bilen utanför banken, tills jag hittar en smart lösning på hur jag skulle få bevis annars osv.

Men han har förstört min bil, stuckit kniv i alla däck även där! Banken har kamera och polisen sa att de skulle undersöka men nu har det gått 2 dagar och jag har inte hört nåt...

Hur bra är en bank övervakningskamera under natten??

Finns det nån chans att man får bild på gärningsmannen. Vågar inte hoppas.

• Svar på tråden Hur bra är en bank kamera?
  • Anonym (Klart)

Rätt övertygad om att polisen inte ens försökt kolla upp det hos banken. Det finns inte resurser till sådant för den typen av små-brott när folk skjuts med automatvapen. Att de skulle "kolla upp det" var säkert bara något som de sade.

Dessutom hur långt från banken parkerade du? Och var det bara utanför en bankomat eller utanför en riktigt bankentre? För bankomaternas räckvidd sträcker sig endast ett par meter utanför själva bankomaten.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Klart) skrev 2019-04-13 15:35:15 följande:

Rätt övertygad om att polisen inte ens försökt kolla upp det hos banken. Det finns inte resurser till sådant för den typen av små-brott när folk skjuts med automatvapen. Att de skulle "kolla upp det" var säkert bara något som de sade.

Dessutom hur långt från banken parkerade du? Och var det bara utanför en bankomat eller utanför en riktigt bankentre? För bankomaternas räckvidd sträcker sig endast ett par meter utanför själva bankomaten.

Det är utanför själva banken, mitt framför och nära.

Det har nämligen hänt mig 8 ggr på ca en månad. Så det är inte så litet. Dessutom ville polisen ha bankens adress.

Min egen bilkamera har filmat det, men personen böjer sig och täcker för ansiktet när han närmar sig bilen. Tror han inte märkte att det var en bank där! Utan trodde nog att jag gömde bilen.
  • Anonym (Undrar)

Nån mer som vet om såna kameror?? Finns det en chans att se ett ansikte på gärningsmannen?

• Pierott
    Anonym (Undrar) skrev 2019-04-13 16:17:37 följande:

Nån mer som vet om såna kameror?? Finns det en chans att se ett ansikte på gärningsmannen?

Fast om du tänker efter är det nån du är ovän med. Ingen ger sig på samma bil flertal gånger bara för dom har lite o göra, än mindre bemödar sig med att leta upp bilen. Bankkameran kan ha fångat gärningsmannen, men täcker han ansiktet så gör de ingen skillnad
  • Anonym (Undrar)
    Pierott skrev 2019-04-13 16:23:48 följande:

Fast om du tänker efter är det nån du är ovän med. Ingen ger sig på samma bil flertal gånger bara för dom har lite o göra, än mindre bemödar sig med att leta upp bilen. Bankkameran kan ha fångat gärningsmannen, men täcker han ansiktet så gör de ingen skillnad

Jar vet vem det är. Måste bara ha bevis. Han täcker ansiktet när han närmar sig bilen.

Frågan är om bank kameran är superbra? Och kan fånga bra bilder?
  • Pierott
    Anonym (Undrar) skrev 2019-04-13 16:31:01 följande:

Jar vet vem det är. Måste bara ha bevis. Han täcker ansiktet när han närmar sig bilen.

Frågan är om bank kameran är superbra? Och kan fånga bra bilder?

Nej så bra att dom kan avmaskera en maskerad människa är inte dom kamerorna.
  • Anonym (qwerty)

Polisen kommer lägga ner ärendet oavsett om banken har en superkamera eller om den var avstängd.

De skiter i småbrott som kräver mer än 10 minuters utredning för de har inte tid och resurser.

Case and point. Jag har anmält två brott till polisen. Den ena var när min bil blev stulen och sedan uppbränd i Rinkeby. Jag hade ingen bensin i bilen, så tjuvarna måste ha passerat en bensinstation, troligen stuckit från notan, och sedan tänt eld på bilen. Det fanns 3 stationer på vägen från där den stals och där den brann. Så jag sade åt polisen att de skulle höra av sig till bensinstationerna och begära ut bilder från kameraövervakningen (som verkligen är jättebra just på mackar) de sade att de skulle "kolla upp det" och lade ner ärendet tre dagar senare.

Den andra gången var då jag jobbade på ett skyddat boende och någon slängde in en Molotov. Flaskan gick inte sönder och det blev ingen brand. Så vi bad polisen kolla fingeravtryck på flaskan. De sade att "Det är inte som CSI på TV, vi gör inte sånt" och lade ned ärendet.

Då handlar det alltså om Grov stöld och Mordbrand. Inget av de är värda deras tid.
    Du blir en siffra i statistiken. Inget mer. Ärendet blir nedlagt.

• Anonym (Undrar)

Tack för era svar....nu blir jag ledsen och har ingen hopp. Är utan bil pga denna människa.

Jag hoppas att de tar ärendet på allvar ändå...det är ju trots allt 8 ggr på ca en månad. Personen har dessutom besöksförbud.

Annars bor jag i ett annat nordisk land, men det är väl same shit. Idioterna får göra vad de vill fritt.

• Pierott
    Anonym (Undrar) skrev 2019-04-13 16:43:32 följande:

Tack för era svar....nu blir jag ledsen och har ingen hopp. Är utan bil pga denna människa.

Jag hoppas att de tar ärendet på allvar ändå...det är ju trots allt 8 ggr på ca en månad. Personen har dessutom besöksförbud.

Annars bor jag i ett annat nordisk land, men det är väl same shit. Idioterna får göra vad de vill fritt.

Tyvärr så är de ju så att bankens kameror sitter inne på banken riktad mot ut/ingången så polisen hade säkert kunna se att nån rör sig där ute men mer än så kommer nog vara väldigt svårt o se. Du har inte möjlighet att låsa in bilen i nått garage eller liknande?
  • Anonym (Undrar)
    Pierott skrev 2019-04-13 16:49:44 följande:

Tyvärr så är de ju så att bankens kameror sitter inne på banken riktad mot ut/ingången så polisen hade säkert kunna se att nån rör sig där ute men mer än så kommer nog vara väldigt svårt o se. Du har inte möjlighet att låsa in bilen i nått garage eller liknande?

Letar efter garage i området.

Men annars har bilen bra placering. Bankens kamera har nog fångat det.

Det jag tvivlar på är om han täcker hela ansiktet hela tiden och om bankens kamera är en avancerad natt kamera. Annars ser man ju kroppen...typ längd och kroppsbyggnad...

Fan att man inte ska kunna få hjälp från polisen!
Svar på tråden Hur bra är en bank kamera?