Helt tappat bort mig själv. Kan man ta sig ur dåligt mående på egen hand?
De senaste 5 åren ungefär har jag mått sämre och sämre. Har gått upp en del i vikt, tappat intresse för tidigare hobbyer osv. Blivit mer osocial och instängd. Jag har låg självkänsla och avskyr mitt utseende, vilket gör att jag inte vill gå ut och träffa folk. Det ligger på gränsen till social fobi. Jag är rädd för att börja jobba på riktigt, för innerst inne tror jag inte att jag kommer klara av det i längden (+ att den sociala kontakten pressar mig). Jobbar deltid nu några dagar i veckan och är redan rätt slutkörd. Bävar inför heltidsjobb...
Ja, kort och gott mår jag väl dåligt och tror inte på mig själv. Jag har tappat bort mig själv och vet inte vart jag är på väg i livet. Det känns inte som om det finns någon mening, jag känner en slags tomhet och hopplöshet. Det enda jag ser fram emot (realistiskt tänkt, drömmar har jag gott om) är att någon dag bli mamma, men även det är förknippat med ångest och hopplöshet eftersom jag vet att jag då kommer behöva kombinera jobb och familjeliv, vilket känns totalt omöjligt när jag inte ens klarar av endast jobb nu utan barn i bilden. Kan man ta sig ur nåt sånt här på egen hand? Någon som varit i liknande situation?