• Äldre 13 Apr 21:30
    820 visningar
    22 svar
    22
    820

    Min man bara ljuger, vill prata med någon

    Jag sitter på ett hotell då jag ruttnade på min man som aldrig talar om sanningen. Han har ALDRIG haft problem med att ljuga för mig, trots att jag har bevis. Han har allltid sina versioner om varför han inte gjort fel. Han har tex sagt att han jobbat över, men jag har hittar kvitto på 800 kr på tgi,. Han har ätit lunch ensam flera gånger med kvinnor. Han nekade och ljög in i det sista. Sedan erkände han men dagen efter så nekade han igen. Han ljuger om Allt. Orkar inte längre. Jag är ensam och har i stort sett inga vänner. Vad ska jag göra? Behöver prata med någon.


    mot nya mål
  • Svar på tråden Min man bara ljuger, vill prata med någon
  • Anonym (Ensam 2barns­far)
    Äldre 13 Apr 21:35
    #1
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 21:30:04 följande:

    Jag sitter på ett hotell då jag ruttnade på min man som aldrig talar om sanningen. Han har ALDRIG haft problem med att ljuga för mig, trots att jag har bevis. Han har allltid sina versioner om varför han inte gjort fel. Han har tex sagt att han jobbat över, men jag har hittar kvitto på 800 kr på tgi,. Han har ätit lunch ensam flera gånger med kvinnor. Han nekade och ljög in i det sista. Sedan erkände han men dagen efter så nekade han igen. Han ljuger om Allt. Orkar inte längre. Jag är ensam och har i stort sett inga vänner. Vad ska jag göra? Behöver prata med någon.


  • Anonym (Ensam 2barns­far)
    Äldre 13 Apr 21:36
    #2

    Låter inte som en kul fredag!???? Förstår hur du känner. Tror du att han är otrogen eller varför ljuger han?

  • Äldre 13 Apr 21:47
    #3

    Ja eftersom han alltid jobbat över mycket och inte har respekt för mig. Vi hade parrådgivning idag och han framstod som världens bästa man. Han vet att ärlighet är det viktigaste som finns för mig, men nekar och ljuger tills jag kan motbevisa just det jag fått reda på. Jag blir väldigt ensam, men slipper någon som får mig att må sämre. Jag har nu meddelat att det är slut. Han verkar inte bry sig.


    mot nya mål
  • Anonym (Man47­)
    Äldre 13 Apr 21:52
    #4

    Tungt .... men du verkar vara på väg mot nya mål ....människor som konstant ljuger dom är ju nästan körda ....sjuka .... Finns inte mycket att göra ....mer än att lämna. Vänner det kan man alltid hitta nya ...om man vill själv.

    Personer som konstant ljuger drar ner en i skiten och man blur snurrig i huvudet själv.

    Lätt att bli manipulerad om man tror dem.

    Jobbigt för dig ...men du har tagit ett beslut att lämna idioten ..vilket är ett steg I rätt riktning ....

  • Äldre 13 Apr 21:55
    #5

    Prata med mig. Jag sitter hemma själv frun är bort rest och barnen sover.

  • Äldre 13 Apr 21:57
    #6

    Så jag har tid!

  • Anonym (Ensam 2barns­far)
    Äldre 13 Apr 21:59
    #7
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 21:47:23 följande:

    Ja eftersom han alltid jobbat över mycket och inte har respekt för mig. Vi hade parrådgivning idag och han framstod som världens bästa man. Han vet att ärlighet är det viktigaste som finns för mig, men nekar och ljuger tills jag kan motbevisa just det jag fått reda på. Jag blir väldigt ensam, men slipper någon som får mig att må sämre. Jag har nu meddelat att det är slut. Han verkar inte bry sig.


    Förstår hur du känner! Jag har gått igenom samma sak med min fd för några år sedan! Så irriterande och frustrerande när ens partner ljuger! När lögnerna sedan troligtvis beror på otrohet så blir man helt tom! Var nog ändå det bästa du kunde göra!
  • Äldre 13 Apr 22:06
    #8

    Jag har också tid att prata! (Ensam 2barnsfar som anonym)

  • Äldre 13 Apr 22:12
    #9

    Ja det är supersvåra just nu. Men han är väldigt narcissistisk och tänker således bara på sig själv. Tror ni att det finns en chans att han helt plötsligt blir ärlig, bara för att jag visade att jag menar allvar?

    Hur skaffar man nya vänner?

    Hur hanterar man en tonåring som bor kvar hemma?


    mot nya mål
  • Äldre 13 Apr 22:16
    #10

    Helt ärligt så tror jag inte att han kommer det! Kanske för stunden men jag tror att han kommer falla in i sina lögner igen! Har han en gång börjat så kommer det fortsätta. Ledsen att behöva säga så men det är nog så det är!

    Har inga tonåringar själv så jag är dålig på hur du ska hantera den situationen.

Svar på tråden Min man bara ljuger, vill prata med någon