• Äldre 16 Apr 10:43
    2347 visningar
    14 svar
    14
    2347

    Rhodos i april.. Någon?

    Vi åker till Rhodos nu den 21:a april. Vet att det är lite tidigt men vi kunde bara åka nu eller inte åka alls och lite semester är inte fel direkt. Men hur är vädret tro? Nån som varit där i slutet av april? Nån som ska åka i helgen? :) förstår att det är för kallt att bada i havet och det gör ingenting. Men hade gärna velat kunna ligga vid poolen i bikini och inte frysa och komma hem med kanske en liten bränna i alla fall. Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Rhodos i april.. Någon?
  • Äldre 16 Apr 16:24
    #1

    Ingen?

  • Äldre 16 Apr 16:35
    #2

    Jag har inte varit där i april men förra året var jag där första veckan i maj.
    Det var en hel dag som åskade och regnade bort, det small rejält och verkligen ösregnade. 
    En annan dag skvätte det lite då och då men de övriga fem dagarna var det strålande solsken och vi låg vid poolen från morgon till kväll.

    Däremot har jag varit i Turkiet flera gånger i april och haft tur med vädret för det mesta. Alanya och Rhodos ligger ju på samma breddgrad så vädret är ungefär detsamma.

  • Anonym (Rhodo­s)
    Äldre 16 Apr 16:53
    #3

    Undrar samma, åker dit den 24 april :) Man får hoppas på det bästa, varmare än Sverige lär det väl bli.

  • Äldre 16 Apr 17:16
    #4
    BeautifulLiz skrev 2019-04-16 16:35:10 följande:

    Jag har inte varit där i april men förra året var jag där första veckan i maj.

    Det var en hel dag som åskade och regnade bort, det small rejält och verkligen ösregnade. 

    En annan dag skvätte det lite då och då men de övriga fem dagarna var det strålande solsken och vi låg vid poolen från morgon till kväll.

    Däremot har jag varit i Turkiet flera gånger i april och haft tur med vädret för det mesta. Alanya och Rhodos ligger ju på samma breddgrad så vädret är ungefär detsamma.


    Okej men fem bra dagar av sju är ju godkänt :) ja precis, Turkiet ligger ju nära så borde bli hyffsat. Bara man kan få sola lite i alla fall :)
  • Äldre 16 Apr 17:17
    #5
    Anonym (Rhodos) skrev 2019-04-16 16:53:56 följande:

    Undrar samma, åker dit den 24 april :) Man får hoppas på det bästa, varmare än Sverige lär det väl bli.


    Ja man får verkligen hoppas på det bästa :) jag följer vädret varje dag haha.. Vart på Rhodos ska ni? :)
  • Äldre 16 Apr 17:19
    #6

    Vädret har hittills varit lite dåligt i Grekland, men det kommer bli bättre nu framöver. Tycker inte du ska oroa dig, kan regna någon dag kanske. Vet inte om du har varit på Rhodos tidigare, men om man åker innan ca 1a maj så har inte turistsäsongen satt igång än, så alla restauranger och affärer har inte öppnat än. Det finns inte heller solstolar på de flesta stränder förutom några i stan. Personligen tycker jag den här tiden är den bästa, för det är inte lika mycket folk, de turister som är där är helsköna, lägger handduken på sanden och solar där. Man slipper den hemska värmen, allt är bara väldigt behagligt. Vissa badar. Om du stannar i en vecka kommer du vara där under grekiska påsken också och få se lite traditioner. Då kan det också hända i och för sig att vissa affärer kommer vara stängda. Ha det underbart! Och bra val!

  • Anonym (123)
    Äldre 16 Apr 17:24
    #7

    Poolen är kansle inte så varm heller om hotellet inte har uppvärmd pool?

  • Äldre 16 Apr 17:37
    #8

    Jag har varit på Kreta (Så inte riktigt samma..) i slutet av april och det var vackert med allt som blommade och härligt solljus men svalt! En dag var så pass varm att vi kunde ligga med shorts och linne på en solstol. Jag hade inte koll på vädret innan och hade def för tunna kläder med mig. Ett par lite tjockare tröjor hade varit på sin plats

  • Äldre 16 Apr 17:57
    #9
    louisa83 skrev 2019-04-16 17:19:12 följande:

    Vädret har hittills varit lite dåligt i Grekland, men det kommer bli bättre nu framöver. Tycker inte du ska oroa dig, kan regna någon dag kanske. Vet inte om du har varit på Rhodos tidigare, men om man åker innan ca 1a maj så har inte turistsäsongen satt igång än, så alla restauranger och affärer har inte öppnat än. Det finns inte heller solstolar på de flesta stränder förutom några i stan. Personligen tycker jag den här tiden är den bästa, för det är inte lika mycket folk, de turister som är där är helsköna, lägger handduken på sanden och solar där. Man slipper den hemska värmen, allt är bara väldigt behagligt. Vissa badar. Om du stannar i en vecka kommer du vara där under grekiska påsken också och få se lite traditioner. Då kan det också hända i och för sig att vissa affärer kommer vara stängda. Ha det underbart! Och bra val!


    Okej låter skönt ändå :) jo har varit på Rhodos en gång innan men då var det i september så då var det ju riktigt varmt. Jag hoppas man kan få ligga och sola lite i alla fall :)
  • Äldre 16 Apr 17:58
    #10
    Gryntroll skrev 2019-04-16 17:37:07 följande:

    Jag har varit på Kreta (Så inte riktigt samma..) i slutet av april och det var vackert med allt som blommade och härligt solljus men svalt! En dag var så pass varm att vi kunde ligga med shorts och linne på en solstol. Jag hade inte koll på vädret innan och hade def för tunna kläder med mig. Ett par lite tjockare tröjor hade varit på sin plats


    Okej där ser man :) jag hade hoppats på att kunna ligga i bikini vid poolen hehe. Men förstår att man behöver ha varmare kläder på kvällarna i alla fall men kanske blir mitt på dagen med då
  • Anonym (Rhodo­s)
    Äldre 16 Apr 19:09
    #11
    Fighter57 skrev 2019-04-16 17:17:09 följande:

    Ja man får verkligen hoppas på det bästa :) jag följer vädret varje dag haha.. Vart på Rhodos ska ni? :)


    Verkar ju ligga strax under 20 nu, hade hoppats på att det blir minst 20 men det kanske hinner ändra sig :) Afandou, vart ska ni?
  • Äldre 16 Apr 20:02
    #12
    Anonym (Rhodos) skrev 2019-04-16 19:09:30 följande:

    Verkar ju ligga strax under 20 nu, hade hoppats på att det blir minst 20 men det kanske hinner ändra sig :) Afandou, vart ska ni?


    Ja jag med men det hinner nog kanske ändra sig.. Olika väderstationer säger ju lite olika tycker jag :) okej härligt! Ungefär vid Trianta
  • Äldre 16 Apr 22:59
    #13

    Jag har varit på Rhodos sista veckan i april för några år sedan och då var det nog varje dag så varmt att man kunde ligga vid poolen i bikini. Tyckte själv att det var skönt då värsta turistsäsongen inte hade kört igång ännu.

  • Äldre 16 Apr 23:13
    #14
    Anskuli skrev 2019-04-16 22:59:59 följande:

    Jag har varit på Rhodos sista veckan i april för några år sedan och då var det nog varje dag så varmt att man kunde ligga vid poolen i bikini. Tyckte själv att det var skönt då värsta turistsäsongen inte hade kört igång ännu.


    Okej det låter ju härligt! :) ja kan tänka mig att det är skönt. Är det inte är för många turister.
Svar på tråden Rhodos i april.. Någon?