• Sisisisi

    Hur länge får din 05:a vara ute helger och lov?

    Mitt barn fyller snart 14 år och ska vara hemma kl. 21.00. Det har sällan varit några problem förrän nu på påsklovet när han vill vara ute senare och hänga med vänner. Jag har märkt att flera av hans kompisar inte behöver vara hemma kl. 21, vilket jag tycker är en fullt rimlig tid, finns ingen anledning att vara ute senare. De vistas i en större stad, är inte alltid hemma hos någon utan hänger gärna i parker.

    Nu är jag nyfiken på hur länge era barn i samma ålder får vara ute och umgås med vänner (dag innan ledig dag).


    Keep your child rear facing for as long as possible!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge får din 05:a vara ute helger och lov?
  • Stålmamma

    Jag har ett barn född 03 och ett född 06 och hon som är född 03 får vara ute i princip så länge hon vill bara jag vet var hon är. Min 06a skulle få vara ute till 12 iaf beroende på vad han tänkt göra. Men jag har också skötsamma barn och bor inte i en storstad som dom strövar runt på torget i. Men 21 lät ändå väl tidigt tycker jag för en 14 åring. 21 brukar jag ha som tid till mina "små barn" som är 10 och 11 år

  • BurningDiamond

    21 tycker jag är rimligt kväll innan skoldag.
    22 på helger och lov om de inte är "hemma hos" någon.
    23 om de är "hemma hos" någon,kollar film, spelar spel eller så.

  • Rafael90

    Fram tills jag flyttade hemifrån som 17-åring så var jag  tvungen att vara hemma till middag som åts senast kl 18, och efter det var det typ tyst läsning i sängen som gällde innan det släcktes vid ca 21. Hade inte särskilt kul under min uppväxt...

  • Sisisisi
    Rafael90 skrev 2019-04-21 22:45:51 följande:

    Fram tills jag flyttade hemifrån som 17-åring så var jag  tvungen att vara hemma till middag som åts senast kl 18, och efter det var det typ tyst läsning i sängen som gällde innan det släcktes vid ca 21. Hade inte särskilt kul under min uppväxt...


    Nej, vad tråkigt det lät! Jag hade tider fram tills jag var 16 och började gymnasiet iaf, då blev det friare. Jag hade det kul under min uppväxt, men gjorde mycket som jag inte vill att mina barn ska göra...
    Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Hur länge får din 05:a vara ute helger och lov?