• Anonym (M.n)

    Osäker

    Jag har blivit så.osäker på-Vad jag vill i början var allt bra med graviditeten vi skulle behålla m.m.

    Nu när jag är i v 10 är jag inte alls lika säker jag har mått väldigt dåligt, mått illa och det har satt sig psykiskt. Jag är rädd för förlossningen då jag är rädd att något ska hända rädd att barnen ska mista mig. Vi har redan 3 barn här hemma förra gången vi berätta försökte min svärmor trycka på en abort och det känns också jobbigt om vi ska ta detta igen. I början av graviditeten kändes det som vi fixa allt men känns som jag har kommit ner i ond spiral, där allt känns jobbigt. Tiden tickar även på. Kan någon komma med vad ni gjort i liknande sits?

  • Svar på tråden Osäker
  • Anonym (Uttrr)

    Jag har läst om så många som ångrat en abort. Sedan finns det ju de som är nöjda, men risken finns att man ångrar sig och då är det för sent. Jag tror det är dina hormoner som gör fig deppig och då blir man osäker. Svärmor kommer inte att ta hand om dina känslor om du ångrar dig.


    Anonym (M.n) skrev 2019-04-17 07:34:45 följande:

    Jag har blivit så.osäker på-Vad jag vill i början var allt bra med graviditeten vi skulle behålla m.m.

    Nu när jag är i v 10 är jag inte alls lika säker jag har mått väldigt dåligt, mått illa och det har satt sig psykiskt. Jag är rädd för förlossningen då jag är rädd att något ska hända rädd att barnen ska mista mig. Vi har redan 3 barn här hemma förra gången vi berätta försökte min svärmor trycka på en abort och det känns också jobbigt om vi ska ta detta igen. I början av graviditeten kändes det som vi fixa allt men känns som jag har kommit ner i ond spiral, där allt känns jobbigt. Tiden tickar även på. Kan någon komma med vad ni gjort i liknande sits?


  • Anonym (Been there - done that)

    Hej,

    tänkte inte svara först. Men detta ämne är tydligen ngt som engagerar mig mkt.

    Klart du ska köra på och behålla bebben. Inget du kommer ångra, tror jag. Jag har gjort abort och då var jag 100 procent säker på mitt beslut. Var mkt ung och hade by mistake blivit gravid. Så mitt råd:

    Är du inte 100 procent säker bör man behålla ett barn. Liksom inte någon chans du får igen (för då blir det ju ett ANNAT barn).

    Och du, skit i vad svärmor säger!

    Lycka till och glad Påsk!

Svar på tråden Osäker