Usch har varit i en smutsig vårdnadstvist, blev anklagad för massa skit och strunt saker. Mittombud tyckte jag skulle göra motanmälan. Men ärligt talat kändes det bara som pajkastning och barnen är dom stora förlorarna. Dessutom är ombuden dom som drar in stora slantar på att föräldrar försöker smutskasta varandra, vissa tvister pågår i evigheter, just för att rätt ska vara rätt. Jag svalde stoltheten och mådde dåligt ett tag. Han fick smutskasta mig och kränka mig, men jag vann mitt barns fulla tillit och förtroende. Jag har aldrig utsatt honom för obehag gentemot hans andra förälder. I efterhand är det min vinst och mitt barn vet att jag inte satt mig själv före honom i något avseende. Rättspraxis gör det väldigt svårt att vinna en vårdnadstvist i dag och även om den andra föräldern gör livet surt för en så får man glatt härda ut, jag såg det som bättre att vara inställd på det och sluta jaga upprättelse för ett kränkt jag. Det är väldigt energikrävande och kostsamt att gå igenom vårdnadstvister.