• Anonym (Vad händer ?!)
    Thu 18 Apr 2019 08:20
    701 visningar
    5 svar
    5
    701

    Tre positiva test och nu negativt!?

    Har svårt att få barn så får hjälp med det, fick ovitrellespruta för två veckor sedan och kissade positivt i 7 dagar efter det. Sen negativt i två dagar. När jag sen kissade på dag 10 så var det positivt igen! Lyckan <3 testade sen på dag 11 och 12 och alla var positiva! Sen idag, dag 13 så är det negativt. Helt blankt. Är det missfall igen då? Använt tester av samma tillverkare så det vore ju konstigt om dom felade så pass för dom mäter alla samma hcg.. snälla hjälp..

  • Svar på tråden Tre positiva test och nu negativt!?
  • Anonym (Men)
    Thu 18 Apr 2019 09:28
    #1

    Du ska inte testa förrän 14 dagar efter ovitrelle sprutan. Säkert bara den som spökade.

  • Anonym (Ä)
    Thu 18 Apr 2019 09:34
    #2

    Ja, fortsätter det vara negativt så låter det definitivt som tidigt missfall tyvärr. Det är dock möjligt att testa negativt vid något tillfälle när det är så pass tidigt. Det kan handla om att urinen är för utspädd. Det har hänt mig. Testade positivt vid två tillfällen en dag, morgonen efter var det negativt. Några timmar senare testade jag positivt igen och ja, jag är gravid.

  • Anonym (Vad händer ?!) Trådstartaren
    Thu 18 Apr 2019 16:54
    #3
    Anonym (Men) skrev 2019-04-18 09:28:10 följande:

    Du ska inte testa förrän 14 dagar efter ovitrelle sprutan. Säkert bara den som spökade.


    Pratade med fertkliniken och dom sa att har du negativt i två dagar så är sprutan helt ute. Men när testen började bli jääääättesvaga för att sedan stegra så var det plus enligt kliniken. Nu är det neg igen som sagt och dom gått på påskledigt så kan inte fråga nu.
  • Anonym (Vad händer ?!) Trådstartaren
    Thu 18 Apr 2019 16:55
    #4
    Anonym (Ä) skrev 2019-04-18 09:34:17 följande:

    Ja, fortsätter det vara negativt så låter det definitivt som tidigt missfall tyvärr. Det är dock möjligt att testa negativt vid något tillfälle när det är så pass tidigt. Det kan handla om att urinen är för utspädd. Det har hänt mig. Testade positivt vid två tillfällen en dag, morgonen efter var det negativt. Några timmar senare testade jag positivt igen och ja, jag är gravid.


    Så lustigt!!okej då får jag avvakta (som vanligt ;) ) och se vad som händer! Tack för att du delade med dig!
  • Anonym (Vad händer ?!) Trådstartaren
    Thu 18 Apr 2019 16:56
    #5
    Anonym (Ä) skrev 2019-04-18 09:34:17 följande:

    Ja, fortsätter det vara negativt så låter det definitivt som tidigt missfall tyvärr. Det är dock möjligt att testa negativt vid något tillfälle när det är så pass tidigt. Det kan handla om att urinen är för utspädd. Det har hänt mig. Testade positivt vid två tillfällen en dag, morgonen efter var det negativt. Några timmar senare testade jag positivt igen och ja, jag är gravid.


    Så lustigt!!okej då får jag avvakta (som vanligt ;) ) och se vad som händer! Tack för att du delade med dig!
Svar på tråden Tre positiva test och nu negativt!?