• Themis

    När bestämmer ni om familjeträff på storhelg?

    P.g.a. ständiga tjafs om framförhållning vid storhelger:

    Hur lång tid i förväg bestämmer ni vem ni ska fira påsk med?


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När bestämmer ni om familjeträff på storhelg?
  • Fjäril kär

    Beror mest på antalet gäster i första hand.

    Är det många gäster som tex på julafton krävs minst en månad i framförhållning. Helst två så man hinner prata ihop sig om mat, aktiviteter och ev sovplats.

    Är det bara närmaste familjen som syskon och föräldrar räcker det utmärkt med nån vecka i förväg.

  • EmberEyes

    Jag skulle säga några månader i förväg. Har släkt som skulle kunna komma på besök från USA, runt om i Europa, och ca 8 timmars bilfärd inom Sverige (eller om jag/vi reser till någon av dem), så det är ju en del trixande med flyg, boende osv. Inget man direkt beslutar om veckan innan.

  • Physalis

    På min sida är det mesta bestämt sen flera år tillbaka. Kanske 2 veckor innan bestäms de sista detaljerna.

    På min mans sida är det ibland inte ens bestämt något utan folk bara dyker upp hos svärföräldrarna någon av dagarna.


    Korrekturläser som en kratta
  • Themis

    Ja jag får spel på att min svärfar är så dålig på att svara på vad han ska och inte ska.

    Och min man tycker att hans far är dålig på att höra av sig generellt och känner sig sårad av det, så det blir någon sorts knepigt chicken race av det hela nu inför varje jul, födelsedagar och påsk. :-\

    (nyår och midsommar firar vi med vänner annars hade det väl varit likadant)

    Tack för svar, då vet jag i alla fall att jag inte är helkonstig som tycker att man kan veta ett par veckor i förväg vem man ska fira med vilken dag.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Physalis
    Themis skrev 2019-04-22 12:26:42 följande:

    Ja jag får spel på att min svärfar är så dålig på att svara på vad han ska och inte ska.

    Och min man tycker att hans far är dålig på att höra av sig generellt och känner sig sårad av det, så det blir någon sorts knepigt chicken race av det hela nu inför varje jul, födelsedagar och påsk. :-\

    (nyår och midsommar firar vi med vänner annars hade det väl varit likadant)

    Tack för svar, då vet jag i alla fall att jag inte är helkonstig som tycker att man kan veta ett par veckor i förväg vem man ska fira med vilken dag.


    Planera då utifrån det ni vet. Sen får svärfar ta den dag som blir över om det blir någon. Så gör vi.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden När bestämmer ni om familjeträff på storhelg?