• Anonym (Trött)

    Hur hanterar jag missbrukande kompis?

    Har en kompis som separerat från sin tjej som han har barn med som är två år.Han har bara mig och han dricker alkohol varje helg för att dämpa sin ångest.Problemet här är att han blir extremt jobbig att ha att göra med som full och ärligt talat vill jag ej umgås med honom när han druckit.

    Han ska hela tiden ha rätt och det går inte att argumentera emot.Så här blir han när han mår dåligt psykiskt.Det kan vara småsaker det handlar om och sist så tröttnade jag och drog just för att han och jag ej ska bli osams.Det som är lite trixigt är att jag kan svälja en hel del men tillslut så rinner bägaren över och jag säger ifrån.

    Då blir han som en igel och springer efter för att fortsätta diskussionen..Sist när jag drog så blev han arg för att jag visat upp ett slutresultat på en match.Radion låg 10 min efter och det blev han alltså arg över.Jag var glad över att hemmalaget vunnit slutligen och visade honom resultatet av glädje.Han blev alltså arg för att han tyckte jag försört spänningen .

    Jag förklarade dagen efter via sms anledningen till att jag visat resultatet och att det inte var meningen och bjöd in honom på lunch men han har valt att ignorera.Ska jag ge upp på honom eller vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hur hanterar jag missbrukande kompis?
  • MsM84

    Jag har full förståelse för att han inte vill veta slutresultatet om han samtidigt lyssnade på matchen på radion! I övrigt så kan du väl säga att du uppskattar honom som vän men inte alkoholpåverkad så du vill träffa honom när det inte är alkohol involverat?

  • Anonym (Trött)

    Precis, så är det men han kan inte acceptera ibland att jag ej vill dricka.Han kan liksom inte ta ett nej.Han fortsätter tjata och tjata så att jag ska dricka med honom.Varför han gör det kan jag ej svara på.Han vill väl inte dricka själv antar jag.

  • Anonym (Trött)

    Precis, så är det men han kan inte acceptera ibland att jag ej vill dricka.Han kan liksom inte ta ett nej.Han fortsätter tjata och tjata så att jag ska dricka med honom.Varför han gör det kan jag ej svara på.Han vill väl inte dricka själv antar jag.

  • Anonym (Trött)

    Precis, så är det men han kan inte acceptera ibland att jag ej vill dricka.Han kan liksom inte ta ett nej.Han fortsätter tjata och tjata så att jag ska dricka med honom.Varför han gör det kan jag ej svara på.Han vill väl inte dricka själv antar jag.

  • Anonym (Trött)

    Precis, så är det men han kan inte acceptera ibland att jag ej vill dricka.Han kan liksom inte ta ett nej.Han fortsätter tjata och tjata så att jag ska dricka med honom.Varför han gör det kan jag ej svara på.Han vill väl inte dricka själv antar jag.

  • Anonym (Trött)

    Precis, så är det men han kan inte acceptera ibland att jag ej vill dricka.Han kan liksom inte ta ett nej.Han fortsätter tjata och tjata så att jag ska dricka med honom.Varför han gör det kan jag ej svara på.Han vill väl inte dricka själv antar jag.

Svar på tråden Hur hanterar jag missbrukande kompis?