• Pinglann

    Mat

    Hej!! Jag håller på att gå in i väggen snart. Vad lagar ni för mat?? Jag lagar 7 dagar i veckan, är mammaledig och ibland så kör jag fast. Det känns som att vi äter samma hela tiden så jobbigt. Ibland har jag en massa ideer och ibland nada. Har 2 barn på 8 år och 1 år samt en man som måste ha matlåda 4ggr i veckan.

  • Svar på tråden Mat
  • Bagar Bengtsson

    Jag lagar alltid mat hemma. Jag har haft olika knep. De år jag hade dagstidning kunde jag titta på veckans matsedel på ett äldreboende/skola/lunchrestaurang. 


    Nu har jag lite annorlunda sätt. Jag försöker ha en varierad kost, minst 2 fiskrätter, och en vegetarisk i veckan. Ibland kan jag byta en fiskrätt till ungarna och ersätta med korv/köttbullar. På helger kan vi ta en sen frukost/brunch och ett mellanmål på eftermiddagen för att lyxa till med en två eller trerätters där barnen får vara involverade i efterrätten med sin mamma. 


    Fredagarna brukar barnen få bestämma/komma med önskemål.


    Vid grytor fryser jag in matlådor som man kan ta när det behövs.


    Barnen har börjat visa intresse (nu är ju din ena 8 år) och när vi ska utomlands så provar vi nya maträtter i det landet som jag sedan kan göra hemma. Även restaurangbesök ger mig inspiration. 

Svar på tråden Mat