• Sun 21 Apr 2019 21:29
    382 visningar
    2 svar
    2
    382

    Farligt att skarva aerius under några timmar?

    Snabb fråga ang aerius. Min yngsta son har under senaste veckan nu haft små utslag, ser ej ut som nässelutslag (det har äldsta sonen haft så känner igen dom). Varit lite röd på kinderna osv. Men det har kliat till och från. Har testat ge honom aerius som han fått förr vid jobbiga myggbett osv. Han fick tidigt imorse och det är ju 1 gång om dagen som gäller står det ju.. men nu ikväll var det kliigt på ryggen och lite på nacken vilket det varit några dagar.. men om jag ger honom lite mer aerius ikväll och hoppar imorgon bitti det kan väl inte vara ngn fara? Så många timmar handlar det ju inte om.. äldsta sonen har pollen allergi och för några veckor sedan fick han plötsligt nässelutslag och vi åkte in på närakuten då han redan fått sin dos, men läkaren där sa att vi kunde ge en dos till trots det bara gått några timmar och göra det i några dagar.

    Men min fråga är bara om det är fler som gett dubbel dis aerius ngn gång.. nu diffar ju denna dis bara på 6 timmar så det borde väl inte vara ngn fara?

  • Svar på tråden Farligt att skarva aerius under några timmar?
  • Sun 21 Apr 2019 21:50
    #1

    Jag har själv kronisk urtikaria och antihistamin kan jag behöva ta två ggr om dagen vid svårare besvär, som vid tex utbredda nässelutslag över kroppen. Extrem kyla är något som kan ge fruktansvärda utslag på mig, då kan jag behöva behandla i några dagar för att hålla besvären i schack.

    När det gäller barn är det samma, dock bör du träffa en läkare för att utesluta annat och få utskriven medicin anpassat för ditt barn.

  • Sun 21 Apr 2019 22:00
    #2

    Jo jag skall gå till läkaren på tisdag, detta känns inte så akut att vi går till närakuten. De gör inget där mer än kollar hals osv.. och säkerligen ger samma medicin., men jag har tänkt gå till vc på tisdag.

Svar på tråden Farligt att skarva aerius under några timmar?