• moogle här igen

    Utesluten från släkten

    Ni som vill läsa den första delen kan läsa den här:


    http://www.familjeliv.se/forum/thread/78724356-knepig-situation-behover-tips-och-rad/1




    Historien tog inte slut förra året 2018 som man kan tro och hoppats på.

    Jag tog bort min kontakt med min syrras dotter "P" på facebook 2018. Ja, hon som började och ringde det udda samtalet med min mamma mars 2018. Varför faan skulle jag vara vän med henne efter allt det som hade hänt? Att få se aviseringar om hennes pojk på Facebook och förnimma den här händelsen? Fuck no...  Om man nu ska ha den där facebook, så ska man ha riktiga och goa vänner.



    Efter den händelsen så pratade jag med "P"  i telefon och hon förnekar det hon sagt och att min mamma skulle missförstått hela samtalet. Visst kan det vara lätt att skylla på en 85-åring dam med nedsatt hörsel men... hon hör inte dåligt i telefon. Hon är varken dum i huvudet eller velig. Hon är smart...Hon är nog få i den åldern som kör bil, flyger, hanterar teknik, Instagram, facebook, Skickar snapchat till sina barnbarn, swishar, mailar.  



    Det var ?P? som ringde till min mamma och ställde frågorna och min mor försvarade mig. Dom hade ju för faan en lång konversation om det här! Inte kan man missförstå!? Min mamma har berättat i detalj om det här samtalet. Och jag är tacksam att min mor berättade det här för mig till slut, även om hon visste att det här skulle såra mig och andra.



    Har funderat mycket på varför ?P? gjorde så här från början? men det kan vara så att hon är högkänslig, saknar tillit och förtroende andra. Inte min sak att bedöma det, men det finns människor som har det problemet och finns hjälp och coaching för detta.



    2019, ett nytt år och fortsättning på den här jävla historien följer tydligen. Nu började det igen...Jag fyllde 50 i mars, fick gratulationer av bl.a min systers dotter ?P? via Messenger. Hon upptäckte då att jag tagit bort henne som vän på Facebook. Hon skrev följande:


    "Stort Grattis på födelsedagen. Kunde inte skriva på din sida?  har du tagit bort mig? Hoppas mormor inte förstört mellan oss, jag har ju aldrig ens sagt något negativt så blir väldigt ledsen om så är fallet."  Vadå "mormor inte förstört " tänkte jag...det var ju för faan inte hennes mormor som började och tog upp det här? Ville inte ta upp någon diskussion om det hör på min utlandsresa utan skrev bara "Tack, P". Fick även symbolen på bekräftelse att hon läst mitt svar.



    Ett par veckor gick och min dotter fyllde år i slutet av mars och min syster ?C? och man kom på besök för att fira. (?C? hon som jag och min familj var på och kalasade, där misstron från ?P? började)  Syrran hade också fyllt år i mars så jag frågade om hon skulle ha något kalasande hemma hos sig och hon svarade ?Tänkte dra ihop något till Påsk?? Aha..kul vi är intresserade svarade jag.



    Någon vecka gick och en hemlig källa informerade om att min ena syster hade startat en messengergrupp, med alla i släkten, utan mig och min familj, om påskfirande tillsammans?


    Min reaktion?.men va faan!!!



    Nu är man ta mig fa*n utesluten också! Troligtvis är anledningen för historien 2018 och att jag bröt kontakten med "P" via Facebook? Varför är jag? Vi, min fru och tre barn uteslutna?  Vad faan har vi gjort. Vad har min syster ?C? rätt att döma?. En diskussion så skylls det på att min nuvarande 85 åriga mamma att hon skulle hört och tolkat "P" fel! Och att hon förvrängt hela historien??? Det var ju för fa*n "P" som  ringde, frågade och undrade vad som kunde hänt??? Så nu tror antagligen min syrra "C" på "P" historia och uteslutet mig och min familj? tack för det. Tänker på det här flera gånger om dan och förstår inte att hon kan vara så taskig och utesluta oss.
    Ingen som undrade varför vi inte kom eller var välkomna?
    Jag vet om att firandet blev av och det blev stor uppslutning.



    Jag orkar inte börja bråka om detta, att jag visste om påskfirandet. Blir bara ännu värre.
    Tråkigt bara för mina barn som inte växer upp med faster och kusiner.? Gör jag rätt att jag klipper bandet med en del av släkten?!


     


    Till mina systrar om ni nu någon gång läser detta! Glöm inte och döm inte er 85-åriga mamma och ställ fa*n inte henne för detta lidande. Inte hennes fel! Ensamhet är det värsta hon vet och hon gör allt för att vi ska vara ihop oss som en familj! Ni kommer kanske själva vara 85 år en dag och tänk er själva ha dom här diskussionerna. Hon har alltid kämpat för att hålla ihop oss som en familj, inte minst när hon förlorade sin man, vår pappa, i cancer vid 43 års ålder och som ensamstående fick kämpa och ta hand om oss tre barn. Tänk efter!
  • Svar på tråden Utesluten från släkten
  • Anonym (lello)

    Jisses....vilka feta problem du har!
    Du har ingen rättighet att gå iväg med ett barn på ett år!
    Du har inga rättighet överhuvudtaget när det gäller barnet!
    Låt barnet komma själv till dig när och om barnet känner för det!
    Du skadar dina döttrar för de vill säkert ha en fin relation till sin släkt!

    Mamman har aldrig sagt att du är pedofil! Hon vill bara inte att hennes barn förs bort av andra! 
    Är det så svårt att respektera detta? 

  • moogle här igen

    Du har nog missförståt hela historien. Ingen är anklagad för pedefoli. Har inte fört bort något barn. Har du hållt i en släktings barn någon gång? Gått omkring pratat och tittat på saker ? Mamman var ju i närheten hela tiden i huset...men hennes tillt försvann väl när hon inte fick ögonkontakt. Jag har tre barn och när någon släktning passat mina barn har jag aldrig varit misstänksam.

  • Anonym (lello)
    moogle här igen skrev 2019-04-22 13:10:42 följande:

    Du har nog missförståt hela historien. Ingen är anklagad för pedefoli. Har inte fört bort något barn. Har du hållt i en släktings barn någon gång? Gått omkring pratat och tittat på saker ? Mamman var ju i närheten hela tiden i huset...men hennes tillt försvann väl när hon inte fick ögonkontakt. Jag har tre barn och när någon släktning passat mina barn har jag aldrig varit misstänksam.


    Jag tror inte jag missförstått dig. Det om pedofilieri var en parantes.
    Jag håller aldrig i en släktings barn och vill inte det heller.
    Jag låter barnen komma till mig tids nog när barnet vill och känner för det.
    Att du går iväg med barnet utan förälders uppsikt räknas som att du fört bort barnet!  Att mamman är i huset spelar ingen roll. Mamman/pappan måste ha direkt syn över hela barnet om du nu måste hålla barnet.
    Jag förstår hur du är men du verkar ha svårt att acceptera hur andra är?
    Dina barn är 8 11 12 . Nu pratar vi om ett barn på ett år. 

    Vad får du ut av att hålla i andras barn? Du har ju haft egna ungar, räckte inte det? Har du förkärlek till små bebisar? 
    Vill du bli omtyckt? vad handlar det om egentligen att du går så långt att du bryter bandet och speciellt för dina små döttrar???
  • Anonym (lello)

    Jag anser du behöver gå kurser om personlig utveckling.
    Jag lovar dig att du kommer tänka annorlunda efter du genomgått kurserna om du är en öppen människa. 

  • Anonym (lello)
    moogle här igen skrev 2019-04-22 13:10:42 följande:

    Du har nog missförståt hela historien. Ingen är anklagad för pedefoli. Har inte fört bort något barn. Har du hållt i en släktings barn någon gång? Gått omkring pratat och tittat på saker ? Mamman var ju i närheten hela tiden i huset...men hennes tillt försvann väl när hon inte fick ögonkontakt. Jag har tre barn och när någon släktning passat mina barn har jag aldrig varit misstänksam.


    Detta skrev du själv om att ingen är anklagad för pedofili och jag bekräftade att mamman har aldrig anklagad dig för det. 

    Du skrev att ingen är anklagad för pedofili men skriver sedan själv att ingen är anklagad för det. Låter ju suspekt!
  • Anonym (lello)

    så skrev di i ditt förra inlägg #5

    Ja konfrontera henne. hade någon påstått att jag vore en pedofil utan någon som helst saklig grund hade jag blivit fly förbannad. Herregud, vad är det för människa som tror detta om sin egen morbror? Gravidhormoner eller ej så är det ingen ursäkt eftersom det är en sådan ytterst allvarlig anklagelse, som kan förstöra hela livet för någon annan.

    Det är fasen inte okej, ställ henne mot väggen och prata ut om det.

  • Anonym (??)
    Anonym (lello) skrev 2019-04-22 14:10:38 följande:

    så skrev di i ditt förra inlägg #5

    Ja konfrontera henne. hade någon påstått att jag vore en pedofil utan någon som helst saklig grund hade jag blivit fly förbannad. Herregud, vad är det för människa som tror detta om sin egen morbror? Gravidhormoner eller ej så är det ingen ursäkt eftersom det är en sådan ytterst allvarlig anklagelse, som kan förstöra hela livet för någon annan.

    Det är fasen inte okej, ställ henne mot väggen och prata ut om det.


    Är du på riktigt? 
    Jag lät min bror passa min son när han var 1.5 år. Skulle aldrig komma på tanken att min bror var en pedofil för att han gick omkring med mitt barn där jag inte var. Jag tror det är sjukligt att ha sådana misstankar om sin egen familj (om man inte varit med om incest dvs). Tror det är vanligare att man är orolig att någon ska hålla barnet fel eller vara ouppmärksam.

    Nuförtiden är det jag "storesyster" som får passa min brors flickor. Tack och lov tror han inte att jag ska göra de något. Däremot skulle nog ingen av oss låta främmande män/kvinnor passa barnen när de är små. 

  • moogle här igen
    Anonym (lello) skrev 2019-04-22 14:01:08 följande:
    Jag tror inte jag missförstått dig. Det om pedofilieri var en parantes.
    Jag håller aldrig i en släktings barn och vill inte det heller.
    Jag låter barnen komma till mig tids nog när barnet vill och känner för det.
    Att du går iväg med barnet utan förälders uppsikt räknas som att du fört bort barnet!  Att mamman är i huset spelar ingen roll. Mamman/pappan måste ha direkt syn över hela barnet om du nu måste hålla barnet.
    Jag förstår hur du är men du verkar ha svårt att acceptera hur andra är?
    Dina barn är 8 11 12 . Nu pratar vi om ett barn på ett år. 

    Vad får du ut av att hålla i andras barn? Du har ju haft egna ungar, räckte inte det? Har du förkärlek till små bebisar? 
    Vill du bli omtyckt? vad handlar det om egentligen att du går så långt att du bryter bandet och speciellt för dina små döttrar???
    Vi alla är olika, Håller däremot inte med dig Anonym (lello) Skulle jag hindra att mina systrar, mamma hålla i mina barn? Men herregud! Det har dom gjort massor av gånger. Det har vi alltid gjort i vår släkt! Det är ju helt underbart att hålla i små varelser, ja! jag älskar barn! Kanske inte på det sättet som du tror! Skulle inte göra en fluga förnärv! Skulle däremot barnet skrika och inte vilja vara hos mig så klart att hen får gå tillbaka till sin mamma!
  • moogle här igen
    Anonym (lello) skrev 2019-04-22 14:10:38 följande:

    så skrev di i ditt förra inlägg #5

    Ja konfrontera henne. hade någon påstått att jag vore en pedofil utan någon som helst saklig grund hade jag blivit fly förbannad. Herregud, vad är det för människa som tror detta om sin egen morbror? Gravidhormoner eller ej så är det ingen ursäkt eftersom det är en sådan ytterst allvarlig anklagelse, som kan förstöra hela livet för någon annan.

    Det är fasen inte okej, ställ henne mot väggen och prata ut om det.


    Men hallå (lello)! Du skrev att "så skrev du i ditt förra inlägg" Du måste skilja på inlägg som andra skrivit. Detta är inte jag som skrivit utan en annan medlem som skrev till mig 
  • moogle här igen
    Anonym (lello) skrev 2019-04-22 14:10:38 följande:

    så skrev di i ditt förra inlägg #5

    Ja konfrontera henne. hade någon påstått att jag vore en pedofil utan någon som helst saklig grund hade jag blivit fly förbannad. Herregud, vad är det för människa som tror detta om sin egen morbror? Gravidhormoner eller ej så är det ingen ursäkt eftersom det är en sådan ytterst allvarlig anklagelse, som kan förstöra hela livet för någon annan.

    Det är fasen inte okej, ställ henne mot väggen och prata ut om det.


    Men hallå (lello)! Du skrev att "så skrev du i ditt förra inlägg" Du måste skilja på inlägg som andra skrivit. Detta är inte jag som skrivit utan en annan medlem som skrev till mig 
  • Anonym (Spindel)

    Har läst båda trådarna nu. Det låter som att din mamma medvetet eller omedvetet sitter som en spindel i nätet och skapar rykten folk emellan för att sedan förbjuda någon att prata med den det gäller.

    Vidare verkar du låta fantasin flöda och är väldigt dramatisk.

    Något som från början verkade vara en undran över ditt val att gå iväg med barnet har nu lett till att du är redo att säga upp kontakten med släkten?

    Jag tycker du ska gå till botten med detta nu innan hela er familj blir förstörd för något så löjligt. Du borde ringa det här syskonbarnet som är mamman till pojken med alla intentioner att reda ut vad som blivit sagt och vad som hänt sen dess. Inga anklagelser eller utgående från vad din mamma sagt.

  • Anonym (Spindel)

    Och sen ska du be din mamma att sluta sprida vidare saker om syftet inte är att reda ut något.

  • Anonym (lello)
    Anonym (??) skrev 2019-04-22 16:00:46 följande:

    Är du på riktigt? 
    Jag lät min bror passa min son när han var 1.5 år. Skulle aldrig komma på tanken att min bror var en pedofil för att han gick omkring med mitt barn där jag inte var. Jag tror det är sjukligt att ha sådana misstankar om sin egen familj (om man inte varit med om incest dvs). Tror det är vanligare att man är orolig att någon ska hålla barnet fel eller vara ouppmärksam.

    Nuförtiden är det jag "storesyster" som får passa min brors flickor. Tack och lov tror han inte att jag ska göra de något. Däremot skulle nog ingen av oss låta främmande män/kvinnor passa barnen när de är små. 


    Nej jag är inte på riktigt och att du frågar du mig om jag är på riktigt visar bara på vilken nivå du befinner dig på :)

    DU lät ja! Exakt! Andra behöver inte vara som du!
    Sedan är det skillnad på om man eller kvinna passar barnet!
  • Anonym (lello)
    moogle här igen skrev 2019-04-22 16:40:29 följande:
    Vi alla är olika, Håller däremot inte med dig Anonym (lello) Skulle jag hindra att mina systrar, mamma hålla i mina barn? Men herregud! Det har dom gjort massor av gånger. Det har vi alltid gjort i vår släkt! Det är ju helt underbart att hålla i små varelser, ja! jag älskar barn! Kanske inte på det sättet som du tror! Skulle inte göra en fluga förnärv! Skulle däremot barnet skrika och inte vilja vara hos mig så klart att hen får gå tillbaka till sin mamma!
    Skriver du med två alias här?

    Alla är inte som du och det är viktigt att respektera andra som de är!
    Någon gång måste någon bryta släkttraditionen!
    Du dömer mig utan några belägg! Men det är väntat!
  • Anonym (lello)
    moogle här igen skrev 2019-04-22 16:47:08 följande:
    Men hallå (lello)! Du skrev att "så skrev du i ditt förra inlägg" Du måste skilja på inlägg som andra skrivit. Detta är inte jag som skrivit utan en annan medlem som skrev till mig 
    Så skrev du i ditt förra inlägg :

    Det låter i mina öron som att jag skulle vara en snuskgubbe eller vad menade hon?

    Du säger ju själv att du är snuskgubbe! 
    På ett omedvetet plan.
Svar på tråden Utesluten från släkten