• Banonym

    Att skämmas för sin musik som kille..

    Hej, 

    Vet inte varför men jag skäms lite över den musiken jag gillar och har som spellista... Har jätte mycket olika men, vad anser kvinnor om man har en spellista som inte alls tilltalar dem eller att musiken är bra men att det är feminina låtar?

    Några låtar som jag anser kan vara lite feminina men som jag samtidigt diggar:
    Ruleta - Inna
    Suevamente - Elvis Crespo 
    I'll be there - cahill remix
    Syrgas - LBSB
    Danza Kuduro - Lucenzo, don omar
    Let's do it again - J Boog
    Marc anthony - You sang to me
    Bee Gees - stayin' Alive
    Angels are weeping - Nox Arcana

    Sen kan jag gå hellt åt andra hållet och gilla låtar så som 
    Land of confusion - Disturbed
    (flera av deras)
    Dirty dike - hold my hands
    etc

    Skäms ni över att ni gillar viss musik? 

  • Svar på tråden Att skämmas för sin musik som kille..
  • Aniiee

    Om detta är vad du lysnar på så skiter jag fullständigt i vad du har mellan benen, skämmas får du ändå.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Banonym
    BurningDiamond skrev 2019-04-22 17:17:50 följande:

    Är detta en allvarligt ställd fråga?


    Helt ärlig =)
    Aniiee skrev 2019-04-22 17:23:43 följande:

    Om detta är vad du lysnar på så skiter jag fullständigt i vad du har mellan benen, skämmas får du ändå.


    Haha :(
  • Fru Ågren

    Jag förstår inte riktigt frågan. Menar du att den musik du räknar upp anses vara mer tjejig?

    Eller menar du att det är viktigare för killar att lyssna på "rätt" musik och att tjejer har ett större utrymme att lyssna på vad de vill tutan att hånas för det?

    Själv lyssnar jag på väldigt omodern musik som de flesta i min generation inte ens känner till. Och jag känner knappt till något av det jag kanske borde ha koll på (är 40+). 

    Men skämmas? Absolut inte. Jag är tvärsäker på min musiksmak och bryr mig inte ett smack om vad andra eventuellt anser. Jag t o m uppträder med gamla 40-talslåtar. Har någon synpunkter på det? Ingen aning. Skiter väl jag i. 

    Det är väl bara tonåringar som skäms för vad de gillar för musik? Glad

  • Fru Ågren
    Fru Ågren skrev 2019-04-22 18:25:54 följande:

    Jag förstår inte riktigt frågan. Menar du att den musik du räknar upp anses vara mer tjejig?

    Eller menar du att det är viktigare för killar att lyssna på "rätt" musik och att tjejer har ett större utrymme att lyssna på vad de vill tutan att hånas för det?

    Själv lyssnar jag på väldigt omodern musik som de flesta i min generation inte ens känner till. Och jag känner knappt till något av det jag kanske borde ha koll på (är 40+). 

    Men skämmas? Absolut inte. Jag är tvärsäker på min musiksmak och bryr mig inte ett smack om vad andra eventuellt anser. Jag t o m uppträder med gamla 40-talslåtar. Har någon synpunkter på det? Ingen aning. Skiter väl jag i. 

    Det är väl bara tonåringar som skäms för vad de gillar för musik? Glad


    Tutan att hånas! Haha! Du kan nog räkna ut att jag menar utan att hånas
  • Banonym
    Fru Ågren skrev 2019-04-22 18:25:54 följande:

    Jag förstår inte riktigt frågan. Menar du att den musik du räknar upp anses vara mer tjejig?

    Eller menar du att det är viktigare för killar att lyssna på "rätt" musik och att tjejer har ett större utrymme att lyssna på vad de vill tutan att hånas för det?

    Själv lyssnar jag på väldigt omodern musik som de flesta i min generation inte ens känner till. Och jag känner knappt till något av det jag kanske borde ha koll på (är 40+). 

    Men skämmas? Absolut inte. Jag är tvärsäker på min musiksmak och bryr mig inte ett smack om vad andra eventuellt anser. Jag t o m uppträder med gamla 40-talslåtar. Har någon synpunkter på det? Ingen aning. Skiter väl jag i. 

    Det är väl bara tonåringar som skäms för vad de gillar för musik? Glad


    Yes, om du nu skulle träffa/dejta en man och du får lyssna på hans musik smak och du hör att han lyssnar tex på opera tjejig hiphop, skulle du då tänka om ifall han kan vara rätt för dig? 

    "man är vad man äter" 
    "man är vad man lyssnar på" haha

    Och ja, tror även att kvinnor har ett större utbud av musik att kunna gilla öppet medans killar har ofta machokultur som ska anses på maskulint och därav musiken? Vet inte, känns som det ibland.

    Grejen är att jag lyssnar nästan på all möjlig musik (förutom growling, :E) 
    Men har fått kommentaren att jag lyssnar på lite tjejig musik. 

    Haha, angående tonåringar dessvärre är jag äldre en än tonåring, aj.
  • Fru Ågren
    Banonym skrev 2019-04-22 19:40:06 följande:
    Yes, om du nu skulle träffa/dejta en man och du får lyssna på hans musik smak och du hör att han lyssnar tex på opera tjejig hiphop, skulle du då tänka om ifall han kan vara rätt för dig? 

    "man är vad man äter" 
    "man är vad man lyssnar på" haha

    Och ja, tror även att kvinnor har ett större utbud av musik att kunna gilla öppet medans killar har ofta machokultur som ska anses på maskulint och därav musiken? Vet inte, känns som det ibland.

    Grejen är att jag lyssnar nästan på all möjlig musik (förutom growling, :E) 
    Men har fått kommentaren att jag lyssnar på lite tjejig musik. 

    Haha, angående tonåringar dessvärre är jag äldre en än tonåring, aj.
    Eftersom jag är lite udda själv vad gäller musik kan jag inte tala för andra kvinnor vad de eventuellt tycker är dålig eller fel musik. Jag känner knappt igen något på din lista. 

    Men jag är helt övertygad om att det är viktigare för de allra flesta tjejer att du är säker och trygg med dig själv - dvs även med din musiksmak - än att du lyssnar på "rätt" musik.

    Mycket hellre en självsäker kille som inte skäms en sekund för sin "dåliga" musiksmak än en ängslig och bekräftelsesökande kille som är rädd för vad andra ska anse om vad han gillar. 

    Kör din spellista som om den vore helt självklar. Om någon nu skulle ifrågasätta det och med rynkad näsa fråga om du verkligen gillar den där musiken, sätter du bara upp en glad och övertygad min:
    -Naturligtvis! Den är grym! Jag älskar den! Gör inte du?

    Sen fortsätter du digga helt oberört. Om du visste hur många gånger jag har gjort den manövern. Den fungerar förvånansvärt bra. Åsiktsmaskinerna brukar tystna ganska fort.

    Skulle en tjej nu dumpa dig för musikens skull vore det knappast en större förlust.
  • Banonym
    Fru Ågren skrev 2019-04-22 19:55:20 följande:
    Eftersom jag är lite udda själv vad gäller musik kan jag inte tala för andra kvinnor vad de eventuellt tycker är dålig eller fel musik. Jag känner knappt igen något på din lista. 

    Men jag är helt övertygad om att det är viktigare för de allra flesta tjejer att du är säker och trygg med dig själv - dvs även med din musiksmak - än att du lyssnar på "rätt" musik.

    Mycket hellre en självsäker kille som inte skäms en sekund för sin "dåliga" musiksmak än en ängslig och bekräftelsesökande kille som är rädd för vad andra ska anse om vad han gillar. 

    Kör din spellista som om den vore helt självklar. Om någon nu skulle ifrågasätta det och med rynkad näsa fråga om du verkligen gillar den där musiken, sätter du bara upp en glad och övertygad min:
    -Naturligtvis! Den är grym! Jag älskar den! Gör inte du?

    Sen fortsätter du digga helt oberört. Om du visste hur många gånger jag har gjort den manövern. Den fungerar förvånansvärt bra. Åsiktsmaskinerna brukar tystna ganska fort.

    Skulle en tjej nu dumpa dig för musikens skull vore det knappast en större förlust.
    Haha tack för dina kloka ord, håller med. Får köra på det! 
Svar på tråden Att skämmas för sin musik som kille..