Mina erfarenheter av nätdejting som 40+ när jag gav mig in i djungeln var att det var mycket smart att vara supertydlig med vad jag sökte och skriva rätt öppet om mig själv också och inte ha en sån där generell presentation som många har för att inte missa någon. Det gjorde att jag slapp en del "knäppisbrev", vilket jag fick en del innan jag putsade upp min text. En del skriver liksom desperat till alla.
Jag skrev vad jag absolut INTE gillade och vad jag gillade och tydligt att jag var ute efter en seriös relation och inte ville ha mail från folk som bara var ute efter KK. Efter att jag putsat upp texten fick jag färre mail men de jag fick passade mig väldigt bra! På det viset mötte jag mannen jag idag är gift med. Han sa att förutom att jag var så söt på bilden så var det min text som fångade honom och han fick väldigt bråttom att skriva till mig, haha. Vi är så lika så han hade gjort en liknande profil för sig, vi tänkte likadant så det var en perfekt match. Inne på 6:e året nu, mycket lyckliga.
Jag var på nätet i ca ett år (med något avbrott) och dejtade väl 7 stycken innan jag mötte min man. De flesta blev det bara en dejt med, en av dem blev det 2 med och en av dem hela 4 dejter, men de kändes inte rätt för mig. När jag mötte min man slog det bara gnistor och efter 2 dejter var det liksom klart. De som är osäkra på om de mött rätt person eller inte har nog inte gjort det, för det kändes verkligen helt annorlunda när kärleken slog till.
Knepigheter jag råkade ut för var: en snubbe som gick in på min profil varje dag kl 07 i en månad, innan jag blockade honom! Creepy. Han skrev aldrig något men man ser ju när någon varit inne.
Killen på 22 år som hade ett foto där han låg i leopardlakan och sökte "lekkamrat" och som blev förnärmad när jag (gamla tanten) tackade nej
Den stilige mannen som när vi mailat rätt mkt, förklarade att han hade en flickvän och att de ville bjuda in mig på trekant. No thanks
En annan man som blev helt bindgalen när jag frågade hur gamla hans foton var. Jag hade datum på mina så jag tyckte inte det var en så konstig fråga. Han formligen exploderade, sa att jag var en hemskt misstänksam kvinna osv. Vi hade egentligen bestämt att ses men det där tog ju abrupt slut
En man som inte hade profilbild skrev till mig. Efter några mail skrev han att vi haft kontakt förut (jag hade en paus i dejtandet så det var tydligen innan den, men jag hade gjort en ny profil så jag hade ju inget sparat). När han avslöjade vem han var, så var det en person som jag hade avböjt att träffa. Vi hade mailat flera ggr, bodde i samma stad osv, men ju mer vi skrev, desto mer kände jag att det var fel för mig. Kändes ju verkligen awkward att han då ändå tog kontakt med mig igen. Jag fick då artigt avböja igen!
ja det finns nog fler, men det är vad jag kommer ihåg just nu. jag har iaf aldrig råkat ut för något otäckt eller farligt.