• Howardflynn

    Vilket försäkringsbolag?

    Hej.

    Jag och min sambo ska nu om ca 1 vecka hämta hem vår efterlängtade katt.

    Vi har diskuterat lite fram och tillbaka angående vårt vi ska försäkra katten. Priserna verkar inte variera så kraftigt så vill mest veta vart man får bäst försäkring. Där bolaget är så hjälpsamma som möjligt ifall något olyckligt skulle ske.

    Var är era katter försäkrade?

    Tacksam för svar:)

    Mvh

  • Svar på tråden Vilket försäkringsbolag?
  • Howardflynn

    Råkade visst skapa 3 likadana trådar av misstag.. vet inte hur man tar bort dem.. så ber om ursäkt i förväg på detta

  • BurningDiamond

    Just försäkringar är en djungel. När jag skaffade katt för ca 10 år sedan valde jag If, för de var de enda som täckte FORL och även (i kombination med deras hemförsäkring har jag för mig) täckte om katten skadade boendet (krafsat sönder tapet t. ex.).

    Du får fundera lite på vad du behöver eller vill ha av din försäkring, låg självrisk, rörlig, högt försäkringsvärde, livförsäkring, täcker medicin osv.

  • Howardflynn
    BurningDiamond skrev 2019-04-22 17:10:39 följande:

    Just försäkringar är en djungel. När jag skaffade katt för ca 10 år sedan valde jag If, för de var de enda som täckte FORL och även (i kombination med deras hemförsäkring har jag för mig) täckte om katten skadade boendet (krafsat sönder tapet t. ex.).

    Du får fundera lite på vad du behöver eller vill ha av din försäkring, låg självrisk, rörlig, högt försäkringsvärde, livförsäkring, täcker medicin osv.


    Okej jaaa, det va en hel del att kolla på.. 


    Vi har själva tittat lite på svedea men vet inte alls hur dem är. Priset är väl ungefär detsamma som dem andra. Men där ingick iallafall livförsäkring, medicin, lång försäkringsperiod, helt ok självrisk osv.. Men hur är dem när det väl kommer till kritan liksom.. 


    Okej, så det finns alltså försäkringar som täcker det också (om den förstör något i boendet), det är ju ganska smart, visste jag inte. Antar att svedea inte kör det, men länsförsäkringar och Folksam borde ju ha det då. Ska absolut se över det. 


    Tack för tipset!

  • BurningDiamond
    Howardflynn skrev 2019-04-22 17:52:26 följande:

    Okej jaaa, det va en hel del att kolla på.. 


    Vi har själva tittat lite på svedea men vet inte alls hur dem är. Priset är väl ungefär detsamma som dem andra. Men där ingick iallafall livförsäkring, medicin, lång försäkringsperiod, helt ok självrisk osv.. Men hur är dem när det väl kommer till kritan liksom.. 


    Okej, så det finns alltså försäkringar som täcker det också (om den förstör något i boendet), det är ju ganska smart, visste jag inte. Antar att svedea inte kör det, men länsförsäkringar och Folksam borde ju ha det då. Ska absolut se över det. 


    Tack för tipset!


    Du ska nog dubbelkolla det där med att täcka förstörelse i hemmet, för jag är inte säkert att det finns längre.

    Jag har inte haft problem med mina djur så jag har behövt använda försäkringarna, bara de årliga kontrollerna med vaccinering.
  • Anonym (kattan)

    moderna försäkringar har jag på alla mina djur :) Hört för mkt dåligt om agria. Folksam var väl bra men såååå sega med återkopplingen från veterinären.

Svar på tråden Vilket försäkringsbolag?