• BellaKH

    Få bebisen att ta flaska, hur?

    Hej

    Jag har en bebis på snart två månader och vi har provat flaskan under ungefär tre veckors tid.. den som funkar bäst är Twistshake med XS-napp. Det märkliga är att hon har tagit den superbra några gånger, inga konstigheter alls. O en del av gångerna tvärvägrar hon och blir bara arg och ledsen, o blir det bara man håller fram flaskan. Någon som haft det likadant? Någons som har tips på hur man får flaskmatning med bröstmjölk att fungera?

    Hur gjorde ni?

    Det är mycket svårare än vad jag trodde.. och jag vet att ?bara sticka in den i munnen? fungerar för en del.

    Följdfråga, om barnet nu inte tar flaskan, hur gör man för att trappa ner amningen så småningom? Min tanke är att trappa ner när hon är mellan 4-6 månader, i takt med att hon börjar äta mer och mer mat. Hade velat kunna ge mjölk jag frusit in eller ersättning/välling.

  • Svar på tråden Få bebisen att ta flaska, hur?
  • Aamon

    Prova med Medelas bröstmjölksflaskor. De har samma teknik som vid amning.

    Om jag var du skulle jag dock bara amma om det funkar bra. Ammar själv mitt barn och ger bröstmjölk i flaska, vilket är frustrerande. Blev tvungen att börja då barnet inte gick upp i vikt. Bvc rekommenderade ersättning, men jag har massor mjölk så valde pumpen. Problemet är att när hen nu vant sig så föredrar hen omväxlande bröst/flaska och vi vet aldrig vilket så man får vara redo med båda varje gång. Som ditt barn gråtit över flaskan har mitt gjort över bröstet och tvärvägrat.

    Jag önskar inget hellre än att vi bara kunnat amma enbart.

Svar på tråden Få bebisen att ta flaska, hur?