• Megamartina

6månaders ALLTID pigg

Behöver tips och råd !

Min lilla tjej blir snart 6 månader men sover nästan inget?!

På förmiddagen sover hon ca en timme, och sedan en timme, en och en halv på em runt två tiden och somnar för natten runt 20-21

Men sen vaknar hon redan vid ett och ska upp !!!

Hon är sällan ledsen och gråter

Äter som hon ska, ersättning, gröt, smakportioner...

Hur ska jag få henne att sova längre på natten!?

Jag har försökt med allt tror jag

Kram från en dödstrött mamma

• Svar på tråden 6månaders ALLTID pigg
  • Utvandraren2

Vad har du för temperatur i sovrummet? Min bebis vaknar oftare och är svårare att söva om om det är för varmt i rummet. Ca 18-20 grader funkar bäst här.

Hon är också känslig för ljus, men det är jag med. Vi har mörkläggningsrullgardiner.

Hoppas det kan vara någon hjälp. Låter jobbigt att hon inte sover. Min bebis sover max 3x30 minuter på dagtid, så jag får inte sova själv då. Som tur är sover hon ok om natten.

• Megamartina

Både jag och sambon vill ha svalt när vi sover så fönstret är på liiite glänt på nätterna, så det är nog inget sånt heller

Igår somnade hon 20, vaknade 22.30 klarvaken, pigg och jätteglad ! Hon somnade inte om hur vi än betedde oss... slutade med att jag la henne i vagnen och gick ut så hon somnAde mellan 01-05

Nu är vi vakna igen :( ledsen gubbe men det blir väl bara frågetecken

• Mackan1978

Ett tips, låt henne inte siva på dagen. Det kan förstöra nattsömnen.

• Mackan1978

Förlåt. Hon är 6 månader.

Jag läste fel, trodde hon var 6 år. Glöm det jag skrev.

• Mackan1978

Sånt där är hopplöst. Jag brukade helt sonika ta med mig den vakna ungen, mitt i natten, på promenad i vagnen ute, tills barnet somnade om. Ha tålamod, det kan ta en stund, men det funkar.

• Megamartina

Har hållit på såhär snart en månad ! Jag accepterar läget MEN det är inte ok ändå

• Sjuttiosjuan

Sover hon i ert rum? Vår tjej är extremt lättväckt så vi väckte liksom varandra hela tiden. Flyttade henne till ett rum precis bredvid och det blev stor skillnad. Hon fick sova och vi fick sova, win win! Var helt emot att låta henne sova i eget rum men nu ångrar jag att vi inte flyttade henne tidigare.

Hoppas ni hittar någon lösning!

• Megamartina

Ja hon sover i vagga bredvid min sida av sängen, hon är inte lättväckt. ligger just nu och tupplurar på soffan och jag städar och pysslar

• Sjuttiosjuan
    Megamartina skrev 2019-04-23 08:18:28 följande:

Ja hon sover i vagga bredvid min sida av sängen, hon är inte lättväckt. ligger just nu och tupplurar på soffan och jag städar och pysslar

Attans, då är inte det heller lösningen:) Passa på och sov du med:)
  • Utvandraren2

Ja, sov när bebisen sover eftersom hon sover såpass länge! Jag fick absolut ingenting gjort på dagtid vid 6 månader.

• Megamartina

Jag har ingen ro att lägga mig när hon sover, har ju ett hus att ta hand om :/

Sen blir det ju typ powernaps för mig med där emellan hon sover på natten så jag är ju inte helt zombie (än)

När gör era bebisar natt och morgon?

Svar på tråden 6månaders ALLTID pigg