• Anonym (hmm?)

    Kan socialtjänsten se hur många bankkonton man har?

    Går hos Socialtjänsten. Fick tillbaka lite skattepengar till mitt andra bankkonto. Tydligen så kunde dom se att jag fått tillbaka skattepengar. Jag har några frågor.

    1. Nu när dom kunde se att jag fått tillbaka skattepengar. Kan dom se till vilken bank jag fick pengar till?

    2. Kan dom se vilket bankkonto nummer det var?

    3. Kan dom hur som helst se att man har 2 bankkonto?

  • Svar på tråden Kan socialtjänsten se hur många bankkonton man har?
  • Anonym (hmm?)
    Anonym (Ja) skrev 2019-04-23 08:07:49 följande:

    Dom kan se allt.


    Är du seriös nu? Kan du utveckla lite? Hur mycket kan dom kolla upp en?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (hmm?) skrev 2019-04-23 08:12:19 följande:

    Är du seriös nu? Kan du utveckla lite? Hur mycket kan dom kolla upp en?


    Allt som banken kan se kan även socialtjänsten se. Du vet, socialtjänsten är också en statlig myndighet.
  • Anonym (hmm?)
    Anonym (Ja) skrev 2019-04-23 08:14:33 följande:
    Allt som banken kan se kan även socialtjänsten se. Du vet, socialtjänsten är också en statlig myndighet.
    Jag är lite skeptiskt till detta. Varför vill dom då ha konto utdrag om dom nu kan se det själv?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (hmm?) skrev 2019-04-23 08:20:12 följande:

    Jag är lite skeptiskt till detta. Varför vill dom då ha konto utdrag om dom nu kan se det själv?


    Allt finns i ett datorsystem nu för tiden. För att dom inte vill göra något med tvång. Dom har rätt att begära ut dina kontouppgifter men de vill att det ska ske frivilligt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (hmm?) skrev 2019-04-23 08:53:11 följande:

    Dom kunde se att jag fått tillbaka skattepengar. Kan dom se vilket bankkonto det hamnat i?


    Du har redan fått svar på den frågan. JA dom ser ALLA bankkonton som du har
  • Anonym (hmm?)
    Anonym (Ja) skrev 2019-04-23 08:54:28 följande:
    Du har redan fått svar på den frågan. JA dom ser ALLA bankkonton som du har
    Går det dubbelkolla detta någonstans utan att vända sig till Socialen? För läser både att dom kan och INTE kan se på nätet. Vet inte vem man ska tro på.
  • Anonym (Katja)

    Soc kan se dina aktiva konton och brukar begära att du lämnar in kontoutdrag för dem. De ser även inkomande utbetalning från andra myndigheter (AF, FK, Skatteverket).

  • Anonym (Ja)
    Anonym (hmm?) skrev 2019-04-23 08:56:58 följande:

    Går det dubbelkolla detta någonstans utan att vända sig till Socialen? För läser både att dom kan och INTE kan se på nätet. Vet inte vem man ska tro på.


    Dom har bankutdrag som en regel för att kunna få ekonomiskt bistånd.

    Bankutdrag = ekonomiskt bistånd

    Inget bankutdrag = inget ekonomiskt bistånd

    Svårare än så är det väl inte?

    www.skelleftea.se/default.aspx
  • Anonym (hmm?)
    Anonym (Katja) skrev 2019-04-23 09:01:29 följande:

    Soc kan se dina aktiva konton och brukar begära att du lämnar in kontoutdrag för dem. De ser även inkomande utbetalning från andra myndigheter (AF, FK, Skatteverket).


    Jag vet att dom kan se detta. Jag undrar om dom kan se till vilket bankonto det går till eller ser dom bara summan man får?
Svar på tråden Kan socialtjänsten se hur många bankkonton man har?