• Anonym (Undrar)

Vågar inte dricka ur samma glas

Vad kallas det när man inte vågar dricka ur samma glas och sånt som andra? Vad är det man är rädd för?? Känner en kille som är sån.

• Svar på tråden Vågar inte dricka ur samma glas
  • Anonym (Olga)

Bacillskräck. Eller germofobi kanske. Rädd för andras baciller antagligen. Men varför ska man dricka ur samma glas?

• Anonym (kreti och pleti)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-04-23 19:55:27 följande:

Vad kallas det när man inte vågar dricka ur samma glas och sånt som andra? Vad är det man är rädd för?? Känner en kille som är sån.

Är han faktiskt rädd/fobisk/får ångest, eller tycker han bara att det är äckligt att dela glas/bestick med löst folk?

Jag har långt ifrån bacillskräck, men jag har inget intresse av att dela glas/bestick med kreti och pleti.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (kreti och pleti) skrev 2019-04-23 20:40:11 följande:

Är han faktiskt rädd/fobisk/får ångest, eller tycker han bara att det är äckligt att dela glas/bestick med löst folk?

Jag har långt ifrån bacillskräck, men jag har inget intresse av att dela glas/bestick med kreti och pleti.

Nej det är inte det enda. Han tvättar händerna rätt ofta, ibland tar han i dörrhandtag med tröjan istället för händerna.
  • Anonym (Tg)

Ingen vill väl dela glas med någon annan? Munsår.. smittor.. karies. För att inte tala om hur mycket dryck som rinner tillbaka i glaset från munnen.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Tg) skrev 2019-04-23 22:39:22 följande:

Ingen vill väl dela glas med någon annan? Munsår.. smittor.. karies. För att inte tala om hur mycket dryck som rinner tillbaka i glaset från munnen.

Antar att du aldrig hånglat eller kysst någon??
  • Anonym (Tg)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-04-23 22:41:53 följande:

Antar att du aldrig hånglat eller kysst någon??

Så du brukar hångla med killen du känner? Det är en helt annan sak då. Att dela glas med random bekanta eller vänner är äckligt.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Tg) skrev 2019-04-23 22:46:58 följande:

Så du brukar hångla med killen du känner? Det är en helt annan sak då. Att dela glas med random bekanta eller vänner är äckligt.

Menar mer,om man tycker det är äckligt med andras saliv o tror de har smittor kanske man inte brukar hångla ute på krogen om man träffar någon osv
  • Anonym (....)

Han har kanske nedsatt immunförsvar eller någon kronisk sjukdom som gör att han måste minimera bakterier och virus.

• Anonym (K)

Jag är nog lite så med, gillar inte att dela bestick, glas ,sugrör med andra. Har aldrig händerna på rulltrappan, spolar toaletten med papper i handen och öppnar toalettdörrar med papper i handen, tvättar också händerna ofta och gillar inte kramas annat än med folk jag står väldigt nära och skakar hand när jag blir tvungen. Vad är det för fel på mig då? Hahhha

Svar på tråden Vågar inte dricka ur samma glas