• Anonym (fundersam)

När kan man anse sig ghostad?

Hej alla, så som rubriken lyder, efter hur lång tid kan man anse sig vara ghostad och gå vidare?

Hade en första dejt som kändes bra och några sms dagen efteråt. Men nu har jag inte hört något sedan i förrgår trots att jag skickade ett sms igår förmiddag. Inte märkt något annorlunda i tonen hos honom även om han verkar vara typen som är mer reserverad.

Har förstått att ghosting förekommer, att man helt enkelt slutar svara på meddelanden. Men finns det någon magisk tidsgräns? Har hört 2 dygn, fler bud?

• Svar på tråden När kan man anse sig ghostad?
  • CitronTulo

Är ju väldigt olika hur snabb eller angelägen man är på att svara på ett sms. Om jag var du (förutsatt att du är intresserad av grabben i fråga) så hade jag nog väntat till imorgon, då hade jag skickat ett sms till. Bara ett vanligt sms, inte ifrågasätta varför han inte svarat då det är ganska osexigt, bara fråga hur dagen varit eller något! Svarar han inte på det heller så är han inte intresserad.

Jag är själv ganska seg på att svara på sms ibland, t.ex om jag inte har tid att svara just när jag får det, händer att jag glömmer eller väntar på ett bättre tillfälle.. ofta hinner personen skriva igen innan jag svarat! Och det handlar oftast inte om att jag är ointresserad eller skiter i personen i fråga, mer att jag funderar på vad jag ska svara eller att jag är disträ..

• Anonym (fundersam)
    CitronTulo skrev 2019-04-24 10:11:40 följande:

Är ju väldigt olika hur snabb eller angelägen man är på att svara på ett sms. Om jag var du (förutsatt att du är intresserad av grabben i fråga) så hade jag nog väntat till imorgon, då hade jag skickat ett sms till. Bara ett vanligt sms, inte ifrågasätta varför han inte svarat då det är ganska osexigt, bara fråga hur dagen varit eller något! Svarar han inte på det heller så är han inte intresserad.

Jag är själv ganska seg på att svara på sms ibland, t.ex om jag inte har tid att svara just när jag får det, händer att jag glömmer eller väntar på ett bättre tillfälle.. ofta hinner personen skriva igen innan jag svarat! Och det handlar oftast inte om att jag är ointresserad eller skiter i personen i fråga, mer att jag funderar på vad jag ska svara eller att jag är disträ..

Jag hoppas du har rätt :) Jag gillar den här killen och vill gärna lära känna honom mer, men jag blir lätt nojig när det känns som att det bara är jag som är angelägen om kontakt. Vill inte bli klistrad men ändå inte höras bara någon gång i veckan. Hur ofta är "lagom" att höras egentligen i början på dejtingstadiet?

Tänkte göra så som du föreslår; skicka ett lättsamt sms imorgon, får jag inget svar då så är det väl ganska uppenbart... Hatar lösa trådar bara, vill hellre höra att jag inte var hans typ eller liknande istället för att undra.
  • Anonym (Emma)

Om han tidigare svarat snabbt på dina meddelanden skulle jag se det som att han inte är intresserad om han inte svarat på det du skrev igår. Ett annat tecken kan vara vem av er som mest tagit initiativet till kontakt efter er dejt. Är det främst du så är det inget bra tecken.

Jag hade inte skickat något meddelande imon. Visst han kanske haft mycket att göra och missat att svara dig. Men ärligt, vill du ha en kille som glömmer dig så lätt? Hade han varit intresserad hade han velat höra av sig och då upptäckt att han missat svara. Eller funderat över varför du inte svarat och då upptäckt att han inte svarat. Tycker man om någon så gör man tid för den personen. Killar kan korsa ett hav för en tjej han verkligen gillar.

Ge inte bort din upskattning för lätt utan låt killen få jobba för den. Märker dem att dem redan "fångat" dig kommer de sluta anstränga sig för dig. Killar är logiska, de fungerar lite som varför köpa kon när man kan få mjölken gratis.

• Anonym (fundersam)
    Anonym (Emma) skrev 2019-04-24 11:24:19 följande:

Om han tidigare svarat snabbt på dina meddelanden skulle jag se det som att han inte är intresserad om han inte svarat på det du skrev igår. Ett annat tecken kan vara vem av er som mest tagit initiativet till kontakt efter er dejt. Är det främst du så är det inget bra tecken.

Jag hade inte skickat något meddelande imon. Visst han kanske haft mycket att göra och missat att svara dig. Men ärligt, vill du ha en kille som glömmer dig så lätt? Hade han varit intresserad hade han velat höra av sig och då upptäckt att han missat svara. Eller funderat över varför du inte svarat och då upptäckt att han inte svarat. Tycker man om någon så gör man tid för den personen. Killar kan korsa ett hav för en tjej han verkligen gillar.

Ge inte bort din upskattning för lätt utan låt killen få jobba för den. Märker dem att dem redan "fångat" dig kommer de sluta anstränga sig för dig. Killar är logiska, de fungerar lite som varför köpa kon när man kan få mjölken gratis.

Nej, han har svarat en gång om dagen, men då ganska utförligt. Så att det gick en hel dag utan att han svarade oroade mig inte. Men nu.. Jag kanske helt misstolkat hans signaler och intentioner. Våra samtal kanske bara är tidsfördriv för honom..

Det går att tolka i evigheter. Jag tror på raka puckar.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (fundersam) skrev 2019-04-24 12:45:23 följande:

Nej, han har svarat en gång om dagen, men då ganska utförligt. Så att det gick en hel dag utan att han svarade oroade mig inte. Men nu.. Jag kanske helt misstolkat hans signaler och intentioner. Våra samtal kanske bara är tidsfördriv för honom..

Det går att tolka i evigheter. Jag tror på raka puckar.

Kan vara att han inte är mycket för att skriva om han annars varit långsam. Alltid värt då att testa att göra av sig igen. Då vet du iaf

Jag föredrar också raka puckar men gäller att den andra också ska göra det. Inte alla som gör det och särskilt inte i ett tidigt stadie när man lär känna varandra. Men jag hatar att slösa tid på någon som inte är intresserad då uppskattar man ju om dem säger att dem inte är intresserade när dem märker att man själv verkar vara det.
  • Anonym (fundersam)

Strax innan 48 timmars strecket hörde han av sig :) Det kommer inte att bli en andra dejt, men det misstänkte jag redan, skönt bara att veta vart han stod. Då kan man gå vidare till nästa ;)

• Anonym (0e)

För oss som inte hört termen i det sammanhanget förr, vad innebär ghostad?

• Anonym (Ala)
    Anonym (0e) skrev 2019-04-25 08:31:02 följande:

För oss som inte hört termen i det sammanhanget förr, vad innebär ghostad?

Att sluta svara/höra av sig till nån man inte vill dejta mer t ex. Alltså ?bara försvinna? utan att säga nåt.
  • CitronTulo
    Anonym (fundersam) skrev 2019-04-25 08:25:08 följande:

Strax innan 48 timmars strecket hörde han av sig :) Det kommer inte att bli en andra dejt, men det misstänkte jag redan, skönt bara att veta vart han stod. Då kan man gå vidare till nästa ;)

Trist.. men bra att han hörde av sig iaf!
  • Anonym (fundersam)
    CitronTulo skrev 2019-04-25 08:43:03 följande:
    Trist.. men bra att han hörde av sig iaf!
    Ja, att man inte känner att det klickar kan ju hända. Men det var känslan av att han inte verkade vara en sån som bara struntade i att höra av sig som störde mig. Och det hade jag ju rätt i så en liten seger åtminstone att magkänslan fortfarande går att lita på :P
  • Anonym (H)

Om man har skrivit mycket innan dejten, sedan träffas och efter avslutad dejt så minskar svaren och det tar längre tid att ens personen läser eller svarar.. Då kan man ana att det inte gick så bra och att det ska avslutas..

• Anonym (Bruttan)

Om man ännu är i skrivstadiet så märker jag att en del har andra kriterier för när man behöver höra av sig. Jag väntar ofta några dagar om jag jobbar mkt, är med mina barn, vänner osv. Dvs livet kräver mkt, då får jag ibland höra "tråkigt att du slutat höra av dig" t ex. Då tänker jag att det nog är lika bra eftersom de har bra mkt mer tid att lägga än jag ändå och en annan inställning. Brukar skriva att jag haft mkt för mig men att vi nog ändå har olika prioriteringar.

Svar på tråden När kan man anse sig ghostad?