CitronTulo skrev 2019-04-24 10:11:40 följande:
Är ju väldigt olika hur snabb eller angelägen man är på att svara på ett sms. Om jag var du (förutsatt att du är intresserad av grabben i fråga) så hade jag nog väntat till imorgon, då hade jag skickat ett sms till. Bara ett vanligt sms, inte ifrågasätta varför han inte svarat då det är ganska osexigt, bara fråga hur dagen varit eller något! Svarar han inte på det heller så är han inte intresserad.
Jag är själv ganska seg på att svara på sms ibland, t.ex om jag inte har tid att svara just när jag får det, händer att jag glömmer eller väntar på ett bättre tillfälle.. ofta hinner personen skriva igen innan jag svarat! Och det handlar oftast inte om att jag är ointresserad eller skiter i personen i fråga, mer att jag funderar på vad jag ska svara eller att jag är disträ..
Jag hoppas du har rätt :) Jag gillar den här killen och vill gärna lära känna honom mer, men jag blir lätt nojig när det känns som att det bara är jag som är angelägen om kontakt. Vill inte bli klistrad men ändå inte höras bara någon gång i veckan. Hur ofta är "lagom" att höras egentligen i början på dejtingstadiet?
Tänkte göra så som du föreslår; skicka ett lättsamt sms imorgon, får jag inget svar då så är det väl ganska uppenbart... Hatar lösa trådar bara, vill hellre höra att jag inte var hans typ eller liknande istället för att undra.