• Anonym (TS)

Min man låter vår 2 åring leka med snusdosor som inte ens är diskade!

Jag är så arg på min man. Han låter vår tvååring leka med tomma men inte diskade snusdosor! Det värsta är att tvååringen öppnar dosan och trycker in sin näsa och mun i dosan. Svaret jag får från min snusande man är att han inte tycker det är så farligt!

Det stinker snus ur snusdosorna! Jag vet inte hur jag ska få min man att fatta hur olämpligt det är!?

• Svar på tråden Min man låter vår 2 åring leka med snusdosor som inte ens är diskade!
  • Aniiee

Det ÄR inte så farligt. Det luktar snus, ja, men även om du tycker att det luktar äckligt tyker din unge förmodligen att det luktar pappa.

I have a growing lack of disgust for you
  • Sharper

Är det lössnus förstår jag det olämpliga i det. Är det portionssnus är det inte speciellt farligt..

• Anonym (TS)
    Aniiee skrev 2019-04-24 18:38:45 följande:

Det ÄR inte så farligt. Det luktar snus, ja, men även om du tycker att det luktar äckligt tyker din unge förmodligen att det luktar pappa.

Så nicotin resterna är inte farligt för ett litet barn tycker du?
  • Anonym (TS)
    Sharper skrev 2019-04-24 18:39:29 följande:

Är det lössnus förstår jag det olämpliga i det. Är det portionssnus är det inte speciellt farligt..

Portion
  • Bananböjaren
    Anonym (TS) skrev 2019-04-24 18:40:04 följande:
    Nej.
  • John22

Riktigt äckligt och garanterat inte hälsosamt. Fy fan vad äckligt det är med snusande människor. Den där stanken asså. Skulle aldrig kunna ha en snusande (eller rökande) partner.

• Tiina87
    Anonym (TS) skrev 2019-04-24 18:24:43 följande:

Jag är så arg på min man. Han låter vår tvååring leka med tomma men inte diskade snusdosor! Det värsta är att tvååringen öppnar dosan och trycker in sin näsa och mun i dosan. Svaret jag får från min snusande man är att han inte tycker det är så farligt!

Det stinker snus ur snusdosorna! Jag vet inte hur jag ska få min man att fatta hur olämpligt det är!?

Vad hindrar dig från att själv diska snusdosorna före sonen får dem?
  • Sharper

Tror knappast det är speciellt mycket rester i en plastburk efter portionssnus.. (ja min man snusar både portion och lös, min minsta fick gärna tag i dom så jag tejpade helt enkelt ihop dom så de inte gick att öppna, lösdosorna slängdes)
  • Aniiee
    Det är inte mycket nikotin i burken med portionssnus, om ens något.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Linn)

Spontant låter det jätteäckligt, men det är för att jag själv tycker att snus är precis lika oaptitligt som bajs. Huruvida det är några betydande nikotinrester i de tomma dosorna vet jag inte, och Google ger inte mycket hjälp där. Jag tror att du lättast får din man att sluta ge barnet snusdosor om du förklarar att du är orolig och tycker att det är onödigt att ta risken. Jag menar, så viktigt är det ju inte att barnet får leka med gamla snusdosor. Även om det skulle vara ofarligt så förlorar ni ingenting på att vara försiktiga.

• Anonym (usch)

Men släng alla dosor. Vill han vänja ungen vid tobak redan? Jag skulle vara rädd för att det skulle kunna finna några rester någon gång, som ungen råkade stoppa i sig. 

Men oavsett, om en förälder tycker det där är ok undrar man vad han mer är släpphänt med. 

• Anonym (usch)
    Tiina87 skrev 2019-04-24 18:45:34 följande:
    Vad hindrar dig från att själv diska snusdosorna före sonen får dem?
    Varför? Skulle du göra så och frivilligt ge ditt barn att leka med? 
  • Tiina87
    Anonym (usch) skrev 2019-04-24 19:40:14 följande:

Varför? Skulle du göra så och frivilligt ge ditt barn att leka med? 

Det inte problemet med att barn leker med snusdosor och absolut inte om de är diskade. Mina ungar har hänt lekt med gamla snusdosor, dock har vi alltid diskat dem innan.
  • Tiina87
    Anonym (usch) skrev 2019-04-24 19:39:32 följande:

Men släng alla dosor. Vill han vänja ungen vid tobak redan? Jag skulle vara rädd för att det skulle kunna finna några rester någon gång, som ungen råkade stoppa i sig. 

Men oavsett, om en förälder tycker det där är ok undrar man vad han mer är släpphänt med. 

Det är en tom snusdosa. Inte en med snus i.
Svar på tråden Min man låter vår 2 åring leka med snusdosor som inte ens är diskade!