• Anonym (Gäddan)

Desperat! Går det att träna bort gäddhäng eller är operation det som gäller?!

Nu har mina gäddhäng tagit över alldeles. De måste bort. Går det att träna bort om man exempelvis tränar några minuter varje dag? Hur lång tid skulle det ta? Kan de komma bort hyfsat efter 6 månader eller är det år som gäller? Eller går det inte alls att få bort utan operation?

• Svar på tråden Desperat! Går det att träna bort gäddhäng eller är operation det som gäller?!
  • Anonym (Gäddan)
    Anna jonsson94 skrev 2019-04-25 11:32:39 följande:

Om gäddhänget mestadels består av lös hud så är operation den enda lösningen.

Jag vet inte hur det är. Jag tror att det finns lite muskler nånstans därinne.

Jag har tränat biceps ganska mycket så nu ser armarna extra konstiga ut. Bulliga upptill och häng nedtill.
  • BurningDiamond
    Anonym (Gäddan) skrev 2019-04-25 11:36:25 följande:
    Jag vet inte hur det är. Jag tror att det finns lite muskler nånstans därinne.

Jag har tränat biceps ganska mycket så nu ser armarna extra konstiga ut. Bulliga upptill och häng nedtill.
    Det är väl triceps och inte biceps du ska träna för att fylla ut hänget?
  • Anonym (Op)

Operera bort gäddhäng???

Jeeesus, vart är Sverige på väg.

• Deacon
    Anna jonsson94 skrev 2019-04-25 11:32:39 följande:

Om gäddhänget mestadels består av lös hud så är operation den enda lösningen.

Min syn på det också. Vill du träna överarmens baksida är det triceps som gäller. Å andra sidan så delar ju triceps/biceps skinn så ifall du får en större biceps borde rimligen hänget på undersidan minska då armens volym ökar och kommer strama upp det.
  • Anonym (Tjej)

Jag har samma problem men är helt otränad. Ska göra en drive och kämpa. Hur många cm skulle du behöva få bort TS?

Jag skulle nog inte våga operera, har hört om gäddhängsoperationer som gått fel och gett jättefula ärr.

Men jag tycker gäddhäng är så fult, speciellt kring armbågen.

• Anonym (Gäddan)
    BurningDiamond skrev 2019-04-25 11:38:28 följande:
    Det är väl triceps och inte biceps du ska träna för att fylla ut hänget?
    Jag vet. Jag håller på med annan träning där biceps tränas naturligt (motionscykel för armar eftersom jag har svårt att gå). Jag undrar om jag kan träna triceps på ett bra sätt för att få bort gäddhänget. Nu bullar det ju lie upp eftersom biceps är tränade samtidigt som det hänger ner. Ser knasigt ut,
  • Anonym (Gäddan)
    Deacon skrev 2019-04-25 12:55:30 följande:
    Min syn på det också. Vill du träna överarmens baksida är det triceps som gäller.
    Om jag förtydligar min fråga då: går det att få snygga armar utan häng om man börjar träna triceps eller är det bara att spilla tid i onödan?

Jag har läst sidor på nätet med övningar. De flesta klarar jag inte att göra men det räcker kanske med en. Frågan är om det verkligen hjälper i praktiken eller om det skulle krävas 3 timmars träning om dagen i 10 år för att få till det.
  • Anonym (Gäddan)
    Anonym (Op) skrev 2019-04-25 12:49:39 följande:

Operera bort gäddhäng???

Jeeesus, vart är Sverige på väg.

Hur får du bort dina gäddhäng? Eller är du så ung att du inte har några kanske?
  • EnglandsSvenskan

Gör tricep dips. Öka antalet varje dag. Får du ont i handlederna så gör du dem på knogarna med knutna händer men ha yogamatta under i så fall. 

Svar på tråden Desperat! Går det att träna bort gäddhäng eller är operation det som gäller?!