• Anonym (Ts)

Bh-storlek?

Hej! Jag har 75A när jag inte är gravid, nu ska jag beställa amningsbh och tog storlek 75b då mina bröst blivit större. Kupan var bra på 75b men jag kunde inte knäppa den, istället beställde jag 80b, den gick att knäppa men kupan är för stor.

Vilken storlek ska jag beställa?

Har inga twillfit eller speciella underklädesbutiker i närheten som jag kan fråga och jag förstår inte bh-guiderna :S

• Svar på tråden Bh-storlek?
  • Anonym (Sida)

Går du upp i omkrets går även kupstorleken upp, tex. 75b, 80a och 70 c har samma kupstorlek.

• Anonym (Sida)

Alltså bör du välja 80a utifrån informationen här, sen skiftar det ju lite med model osv.

• Anonym (Ts)

Hur gör man då när tex hms minsta storlek är 75b på amningsbh?

• Anonym (Z)
    Anonym (Ts) skrev 2019-04-25 17:31:04 följande:
    Går till en annan butik och köper en amnings i rätt storlek. Rekommenderar att du får till tex twilfit l liknande underklädesbutik och får hjälp med storleken. Där får du också en riktig BH (alltså ingen hm bh) som ger bättre stöd vilket kan vara skönt när brösten värker/ ömmar.
  • BuoBä
    Anonym (Ts) skrev 2019-04-25 17:31:04 följande:

Om du fortfarande är gravid är det bättre att köpa en vanlig bh som är mjuk och bekväm. Och ja det låter som om 80A vore passande (men det kan såklart variera mellan modeller). Det är omöjligt att veta hur brösten blir när mjölken rinner till så det är bättre att vänta med amningsbh.
  • Anonym (Sida)

Lindex har butiker här och där med större utbud av storlekar annars är change ett bra tips.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Sida) skrev 2019-04-25 17:41:46 följande:

Lindex har butiker här och där med större utbud av storlekar annars är change ett bra tips.

Lindex har inga amningsbh i a kupa, minsta B och changes minsta amningsbh är c kupa.
  • Anonym (Sida)
    Anonym (Ts) skrev 2019-04-25 18:04:31 följande:

Lindex har inga amningsbh i a kupa, minsta B och changes minsta amningsbh är c kupa.

Attans, funkar en med s eller m?
  • Aamon

Jag skulle köpt 75B och en förlängningsknäppning. Jag hade 75B innan jag blev gravid och när jag på slutet köpte amningsbh hade jag samma problem som dig. Köpte 80B trots att den var stor i kupan, men gick att knäppa. Rasade i vikt första 2 veckorna och badar i 80B. Var dock skönt första dagarna när mjölken rann till att ha en lös bh.

Svar på tråden Bh-storlek?