Kundtjänst e-handel lön?
Hej, har sökt via bemanningsföretag för studenter till olika e-handelsföretag inom kundtjänst, vad kan man räkna med för timlön? Detta är min huvudfråga:)
Till er som orkar läsa vidare: Enligt Unionen ligger marknadslönen 2019 för kundtjänst mellan 23 000 och 29 000 kronor per månad, om jag nu får lämna löneanspråk tänkte jag säga runt 130:-/h, men jag är rädd att det egentligen är för högt... Har nämligen blivit erbjuden en tjänst (också via ett bemanningsföretag) som administratör och där är timlönen 120:-/h och ej förhandlingsbart, inga slitsamma arbetsuppgifter men människor i min omgivning reagerar ändå på den låga lönen, har bara 3 mån erfarenhet inom administrativt arbete, vad tycker ni? Jag har jobbat tidigare (aldrig via bemanningsföretag) bl a inom vården, växel o som garderobspersonal, detta var för 5-7 år sedan o hade då en timlön mellan 110-125:-, senaste tiden har det blivit olika lagerjobb med lön mellan 125-130 i timmen. På ett annat lager/produktionsjobb kan jag få runt 140:-/h, ej via bemanning. Administrativarbetet intresserar mig men 20kr extra i timmen är ju ändå mkt... Skulle helst vilja ha 130 i timmen så hoppas på kundservice...