• Anonym (Arbetssökaren)

Kundtjänst e-handel lön?

Hej, har sökt via bemanningsföretag för studenter till olika e-handelsföretag inom kundtjänst, vad kan man räkna med för timlön? Detta är min huvudfråga:)

Till er som orkar läsa vidare: Enligt Unionen ligger marknadslönen 2019 för kundtjänst mellan 23 000 och 29 000 kronor per månad, om jag nu får lämna löneanspråk tänkte jag säga runt 130:-/h, men jag är rädd att det egentligen är för högt... Har nämligen blivit erbjuden en tjänst (också via ett bemanningsföretag) som administratör och där är timlönen 120:-/h och ej förhandlingsbart, inga slitsamma arbetsuppgifter men människor i min omgivning reagerar ändå på den låga lönen, har bara 3 mån erfarenhet inom administrativt arbete, vad tycker ni? Jag har jobbat tidigare (aldrig via bemanningsföretag) bl a inom vården, växel o som garderobspersonal, detta var för 5-7 år sedan o hade då en timlön mellan 110-125:-, senaste tiden har det blivit olika lagerjobb med lön mellan 125-130 i timmen. På ett annat lager/produktionsjobb kan jag få runt 140:-/h, ej via bemanning. Administrativarbetet intresserar mig men 20kr extra i timmen är ju ändå mkt... Skulle helst vilja ha 130 i timmen så hoppas på kundservice...

• Svar på tråden Kundtjänst e-handel lön?
  • Anonym (Lön)

Jag har jobbat inom flera olika kundtjänster och lönerna kan variera mycket. För mig har det varierat mest beroende på bransch där mer prispressade produkter ger sämre lön. Vissa företag har samma grundlön för kundtjänst oavsett kompetens medan andra har mer individuellt. 20500-24000 är ett rimligt löneläge, men som sagt beroende på bransch.

• Anonym (Arbetssökaren)
    Anonym (Lön) skrev 2019-04-25 19:38:21 följande:

Jag har jobbat inom flera olika kundtjänster och lönerna kan variera mycket. För mig har det varierat mest beroende på bransch där mer prispressade produkter ger sämre lön. Vissa företag har samma grundlön för kundtjänst oavsett kompetens medan andra har mer individuellt. 20500-24000 är ett rimligt löneläge, men som sagt beroende på bransch.

Tack så jättemycket, då har jag ngt att utgå ifrån :)
  • Anonym (Lön)

Lycka till förresten! :)

• Anonym (Arbetssökaren)
    Anonym (Lön) skrev 2019-04-25 20:29:26 följande:

Lycka till förresten! :)

Tack så mkt ????????
  • Anonym (Arbetssökaren)
    Anonym (Arbetssökaren) skrev 2019-04-25 21:33:05 följande:

Tack så mkt ????????

Oj blev frågetecken istället för smileys
Svar på tråden Kundtjänst e-handel lön?