• Anonym (Mår dåligt)

    Varför gör vissa kvinnor såhär?!

    Jag är helt intresserad av en kvinna och jag tycker att hennes och min kemi fungerar hur bra som helst. T.ex åt vi lunch för inte så jättelänge sedan och tiden bara rann iväg, dessvärre hade jag tid och passa så vi fick ge oss iväg. Det var nog det bästa stunden med henne och nog första gången som jag träffat enskild.

    Men nästan som alltid skall det dyka upp en annan kvinna mitt i och det är inte alls ovanligt att jag stöter på sådana här kvinnor under stunden som jag är intresserad för någon.

    Denna kvinna vet jag ingenting om vad hon känner för mig och jag känner inga direkta kompiskänslor överhuvudtaget, jag finner inte heller henne attraktiv.

    Hon är medveten över vilken kvinna jag är intresserad av. Kvinnan jag är intresserad av är kompis med denna kvinna.

    Denna kvinna som jag inte känner någon attraktion till har jag fikat tillsammans med. Varav där sa hon i princip vem jag är intresserad av.

    Det känns som om denna kvinna skulle absolut göra narr av mig inför kvinnan jag är intresserad av och/eller prata illa om mig på min rygg. Jag vet inte, jag får bara den magkänslan att hon är en sådan typ efter att ha lärt känna henne ordentligt under fika stunden.

    Jag får en konstig känsla av att hon känner en svartsjuka eller någonting bara för att jag är intresserad av en annan kvinna.

    Jag kan självfallet ha fel, men tidigare idag kändes det som om hon försökte göra narr av mig inför en annan väninna för henne. Vid bemötande ensamt med henne som fikat, så fungerar hon helt okej.

    Även innan hon visste om att jag är intresserad av en kvinna, så har hon tidigare agerat fullt normalt inför hennes kompisar.

    Jag upplever att när det har kommit fram för henne vem jag gillar väldigt mycket, så verkar det som om hon har förändrats.

    Jag har haft och göra tidigare med sådana här människor. Så det kan bara vara på grund av min tidigare erfarenhet som får mig att känna mig obekväm i förväg, men jag vet inte riktigt.

    Jag vet inte heller vad jag vill få ut av tråden. Jag känner bara en ångest.

    Kvinnor, hur snabbt lyssnar ni på skitsnack om ni befinner er i 30 års åldern. Tar ni reda på all fakta om det stämmer eller beror det på vad ni hör?

    T.ex allt ifrån hur en person agerat tillsammans med er väninna och skulle ni tappa attraktionen/intresset om ni fick höra att mannen agerat lustigt.

    Jag känner ju givetvis en rädsla att hänga runt tillsammans med de två samtidigt, på grund av att kvinnan kanske gör narr av mig inför henne.

    Jag förstår inte riktigt varför vissa kvinnor har tendens till att göra såhär. Om de är intresserad av mannen, varför inte visa det. Om mannen redan är intresserad av en annan, är det inte så att de förlorar attraktionen då för mannen och accepterar läget?

    Varför tendensen till att vilja sabotera, vad vinner de?

    Mer eller mindre så tror jag att kvinnan är medveten över att jag inte känner någon attraktion för henne. Om det är så att man inte känner någon attraktion för en person, accepterar man bara inte det hela och slutar upp med att ha intresse för mannen/känna en attraktion för honom.

    Nu är jag dock inte säker om det är så att hon känner en attraktion för mig, så ni får gärna tala om eran teorier.

  • Svar på tråden Varför gör vissa kvinnor såhär?!
  • Anonym (Kvinna 40 plus)

    Är du runt 30 så borde du veta tänker jag.

    Är hon intresserad av dig så tar hon reda på fakta.

    Om hon är lagom intresserad av dig så kanske hon hellre lägger sin tid på någon som inte umgås med hennes väninnor.

    Är hon inte intresserad så lyssnar hon på skitsnack och snackar även själv

  • Chattisen

    Så funkar nog många tjejer tyvärr. Jag brukar hålla dessa tjejer på lite avstånd, jag skiter helt enkelt i dom och sköter mig själv. Dock har jag inget större behov av att dela hemligheter med tjejer och jag läser av människor ganska snabbt. Är alltså inte förvånad, för det låter väldigt kvinnligt det du tar upp. Din känsla stämmer säkert, kan vara osäkerhet eller bara rivalitet.

  • Tow2Mater

    Tala om for kvinnan du är intresserad av att du är intresserad och ta det därifran, fokusera på henne och inte på de andra.

  • Chattisen

    Varför lägger du energi på fel kvinna, det blir rörigt för båda kvinnorna gissar jag. Skit i vad fel kvinna tycker om dig.

  • Anonym (Mår dåligt)
    Chattisen skrev 2019-04-25 23:32:12 följande:

    Varför lägger du energi på fel kvinna, det blir rörigt för båda kvinnorna gissar jag. Skit i vad fel kvinna tycker om dig.


    Jo men jättegärna! Men det bara råkar bli så från och till. Man kanske råkar stötta på de tillsammans någonstans och så kan man inte tacka nej till att snacka lite i och med att det är en kvinna jag är intresserad av. Det är bara den där andra kvinnan som bara råkar befinna sig i fel plats vid fel tidpunkt.

    Jag skulle även jättegärna strunta i henne. Jag är bara så himla rädd att hon skall säga en massa saker göra narr av mig och förnedra mig inför kvinnan jag är intresserad av.

    Absolut, jag skulle ha helt fel om henne och hon kanske är väldigt snäll av sig. Men jag har upplevt att från att jag träffade henne första gången och till nuläge där hon fått reda på att jag är intresserad av någon, så har hon förändrats. Ännu värre är hon inför hennes vän/vänner. Jag förstår inte riktigt varför.

    Jag råkade träffa henne och hennes kompis (Kvinnan jag är intresserad av befann sig inte där). Så gjorde hon mer eller mindre narr av mig, på ett ''oskyldigt'' sätt.

    Jag har haft den magkänsla tidigare och när hon gjorde så inför hennes vän vart mina fördomar emot henne ännu större. Jag förstår inte heller varför hon gör så. Är det så att hon inte kan hantera att jag inte är intresserad av henne och hon i själva verket tycker om mig och är intresserad av mig, men samtidigt om hon skulle tycka om mig, hur klarar hon då av att såra och göra narr av någon hon tycker om?

    Eller vad är exakta frågan om? Om hon inte är intresserad, varför bryr hon sig i sådan fall? För hon verkar bry sig, det har givit en sådana massa signaler, så som förändringen när hon fick reda på att jag är intresserad av någon.
  • Anonym (Kvinna 40 plus)
    Anonym (Mår dåligt) skrev 2019-04-26 06:00:53 följande:

    Jo men jättegärna! Men det bara råkar bli så från och till. Man kanske råkar stötta på de tillsammans någonstans och så kan man inte tacka nej till att snacka lite i och med att det är en kvinna jag är intresserad av. Det är bara den där andra kvinnan som bara råkar befinna sig i fel plats vid fel tidpunkt.

    Jag skulle även jättegärna strunta i henne. Jag är bara så himla rädd att hon skall säga en massa saker göra narr av mig och förnedra mig inför kvinnan jag är intresserad av.

    Absolut, jag skulle ha helt fel om henne och hon kanske är väldigt snäll av sig. Men jag har upplevt att från att jag träffade henne första gången och till nuläge där hon fått reda på att jag är intresserad av någon, så har hon förändrats. Ännu värre är hon inför hennes vän/vänner. Jag förstår inte riktigt varför.

    Jag råkade träffa henne och hennes kompis (Kvinnan jag är intresserad av befann sig inte där). Så gjorde hon mer eller mindre narr av mig, på ett ''oskyldigt'' sätt.

    Jag har haft den magkänsla tidigare och när hon gjorde så inför hennes vän vart mina fördomar emot henne ännu större. Jag förstår inte heller varför hon gör så. Är det så att hon inte kan hantera att jag inte är intresserad av henne och hon i själva verket tycker om mig och är intresserad av mig, men samtidigt om hon skulle tycka om mig, hur klarar hon då av att såra och göra narr av någon hon tycker om?

    Eller vad är exakta frågan om? Om hon inte är intresserad, varför bryr hon sig i sådan fall? För hon verkar bry sig, det har givit en sådana massa signaler, så som förändringen när hon fick reda på att jag är intresserad av någon.


    Skit i den kvinnan du inte är intresserad av.

    Lägg fokus på den du är intresserad av och se vad som händer.

    Du verkar sjukt osäker och behöver nog jobba med det först.

    Somliga kvinnor är intrigmakerskor så man får kväva glöden innan det blir en eld.

    Lycka till
  • Anonym (...)

    Vad menar du med att hon gör narr av dig? Kan det vara så att hon skämtar med dig och att du inte fattar humorn? Men oavsett, säger som övriga: kompisen är väl helt ointressant i sammanhanget, fokusera på rätt tjej istället.

Svar på tråden Varför gör vissa kvinnor såhär?!