• FrökenLängtan

Blödning eller missfall?

Hej på er! 

Vilka erfarenheter har ni av missfall? Jag har precis fått reda på att jag är gravid genom IVF (v.6), dock kom det på testdagen en blödning. Har också haft mensvärks-känslor varje dag i snart två veckors tid. Jag har förstått att kombon av blod+värk inte är den bästa så jag är inställd på missfall. Men varför jag behöver lite erfarenhet.. 

Det var ingenting annat än färskt blod utspätt med progesterontabletterna jag tar, alltså inga klumpar eller slem eller liknande. Är det alltid klumpar vid missfall?
    Jag känner mig orolig för att värken ligger kvar trots att blödningen slutat, det var alltså flera dagar sen, kan det komma mer senare? En konstant molnande värk. 

Ska på VUL om två veckor, ville bara kolla med erfarenheter... :) 

• Svar på tråden Blödning eller missfall?
  • Johanna1986

Jag hade mens som vanligt på bim. Misstänkte därför inte att jag va gravid. Började må illa i v6-7 sedan p testade då super stark positivt. På vul visade de sig då att ja va gravid i vecka 7. Så blödning med värk behöver inte alltid betyda missfall<3

• Ebo88

Jag blödde till och från i v.6+ till ca v.11+ under min andra graviditet. Allt från lite lättare färsk blödning till rosa flytningar. Jag hade en liten blödning i livmodern. Jag hade värk till och från, som mensvärk.

Tredje graviditeten så började jag blöda i v.6+. Men det vart ett missfall. Det började med rosa flytningar sommarkafé för varje dag. I v.8+ på beräknad mensdag så började jag blöda och 3 dagar efter kom allt ut. Hade som mensvärk från 1a riktiga blödningen, aldrig när det var rosa flytningar.

Svar på tråden Blödning eller missfall?