• Anonym (L)

    Otrogna på samma arbetsplats

    Hej!

    Jag har ett litet problem, eller jag vet inte vad jag ska kalla det men så här ligger det till. Jag är en tjej, 23 år gammal och arbetar på ett kontor tillsammans med ca 20 andra, jag har sen en tid tillbaka upplevt att jag och en man (10 år äldre) har flörtat en del, han har fru och ett barn men reser en del i jobbet. Förra veckan skulle jag, han och två till resa till Frankfurt pga arbete. Vi satt bredvid varandra på flyget och väl där nere umgicks vi konstant, de andra två kollegorna var iväg på sitt håll och vi på vårt. Vi har hur kul som helst och är väldigt lika, och han är så charmig. Sista kvällen gick vi allihop ut och åt för att sedan ta några glas, det slutade med att vi hånglade i hissen upp till hotellrummen. På fredag när vi hade landat frågade han om jag hade planer för kvällen, och jag visste att han skulle iväg på ett event så jag skyndade mig att säga att jag också skulle dit (också jobbrelaterat), varpå han tyckte att vi skulle ses där. Det blev en ganska blöt kväll och vi drog vidare, vi hamnade på en klubb och han började bli mer och mer intim, la en hand på min rygg, rörde vid min hand i baren, drog mig intill sig, drog sin hand på insidan av mitt lår när vi satt vid ett bord med flera andra (!) m.m. Alltså hur sexigt som helst. Min sambo var bortrest under helgen så jag hade lägenheten för mig själv, jag berättade detta och det slutade i att vi till slut hamnade i säng hos mig. Efter sexet låg vi och pratade i flera timmar, och jag fick reda på att han var ganska olycklig i sitt förhållande och han påpekade flera gånger att han tyckte jag var intressant osv och hintade om att han gärna skulle göra om detta igen. Jag har sambo sen 1,5 år tillbaka och vi har haft det lite upp och ner, jag har många gånger känt att jag velat lämna honom pga är ganska olika som personer, vi båda har varit otrogna men vi är okej med det då vi ser det som att vi gjort samma misstag båda två, och förlåtit varandra för det. Vi har t.o.m haft trekant efter det, så för tillfället har vi det väldigt bra och han är genuint min bästa vän, även om vi inte alltid fungerar så bra som ett par. Min fråga är nu, vad ska jag göra? Vad tror ni min kollega tänker och tycker? Jag vill sååå gärna träffa honom igen då han är så himla snäll och charmig. Dock älskar jag min sambo hur mycket som helst och vi har det ju trots allt bra nu.. hjälp!

  • Svar på tråden Otrogna på samma arbetsplats
  • Praktisk58

    Fräsht för din sambo att du knullar andra I hans säng

  • Lione81

    Hoppas din sambo knullar en betydligt bättre kvinna i din säng och verkligen njuter passionerat av hans livs bästa sex. Och att hon knullar honom som han vill bli knullad, och ligger och smeker och hånglar med varandra i timmar. För att sedan veta att du kommer att ligga där hon har knullat honom.....

    Tips gör slut innan du knulllar någon annan.

    För så mycket kan du inte älska din sambo. Då hade du inte hoppat i säng med gubben.

    Hoppas han njuter av ett par knull med dig och sedan väljer att stanna vid sin frus sida.

    Så får din sambo veta allt, så står du där ensam och lämnad.......

  • Godisbuske

    Du är ung och kommer alltid byta upp till bättre om det finns en chans och möjlighet. Det gör alla kvinnor mer eller mindre under sitt liv. Antingen stannar du kvar eller tar steget. Du kommer även lämna denna man inom sin tid.

  • Anonym (ace)

    Du ska lämna din sambo för att er relation är slut. Vad kollegan tänker eller känner har inget med det beslutet att göra.

    Sedan kan jag väl i all välmeníng ge dig rådet att inte skita där du äter.

  • Anonym (Kj)

    Hur du än vill se på det så har du och sambon det inte bra, då hamnar man inte i såna här situationer. Det låter som om du söker en utväg.

    Skilj på det som hänt och på relationen till din sambo och fundera ordentligt över om du vill inleda något med kollegan när han beter sig på det viset mot sin fru.

    Du bör lämna din sambo, jag tror inte alls att rätt känslor finns där.

  • Anonym (eeeee)

    Det är klart kollegan vill träffa dig igen. Men han är inte förälskad i dig. Det handlar bara om sex. Gifta män lämnar nästan aldrig sina fruar.

    Gör slut med din sambo. Säg till kollegan att du inte vill träfga honom mer förränn han är skild.

  • Anonym (man)

    Du och din sambo HAR det inte det hur bra som helst längre, ni HADE det hur bra som helst tills du fuckade upp allt genom att knulla en kollega. 

    Jag tycker du ska försöka skaka fram en ryggrad (om du har någon) och berätta vad du gjort så din sambo får en ärlig chans att själv avgöra om han fortfarande vill vara med dig.

    Det är iaf vad du borde göra, men det är inte vad du kommer göra, det du  kommer att göra är (som vanligt) att fega och inte berätta något för din sambo så du kan äta kakan och ha den kvar, knulla kollega och sambo. Och självklart kommer du intala dig att du älskar din sambo och att du inte berättar för hans skull när du egentligen redan vet att du inte alls älskar din sambo på riktigt (vem fan behandlar någon man älskar på det sättet?) och enda anledningen till att du inte berätta är för att rädda ditt eget skinn. 

  • Anonym (L)

    Oj vilka smala perspektiv ni har. Ni tycker inte att jag ska fortsätta träffa honom med jämna mellanrum och knulla tills han inte är rolig längre, och ha en ?morot? på jobbet, samtidigt som jag ligger med min sambo här hemma och njuter av tvåsamheten i vardagen? Det är nog det jag ska göra faktiskt. Låter så jävla tråkigt att skaffa en ryggrad..!

  • Moder1

    Hade du varit min dotter/vän hade jag rått dig att skaffa en partner du älskar och respekterar.

    Älskar du din partner som en partner så ligger du inte planerat med andra och definitivt inte i eran säng.

  • Anonym (öppet)

    hmm..Kan din sambo tänka sig ett öppet förhållande? Om ni redan båda varit otrogna, haft trekant osv...så är ju steget inte särskillt långt? Om ni annars trivs ihop, så kan ju det vara ett alternativ..?

  • Lione81
    Anonym (L) skrev 2019-04-30 06:22:42 följande:

    Oj vilka smala perspektiv ni har. Ni tycker inte att jag ska fortsätta träffa honom med jämna mellanrum och knulla tills han inte är rolig längre, och ha en ?morot? på jobbet, samtidigt som jag ligger med min sambo här hemma och njuter av tvåsamheten i vardagen? Det är nog det jag ska göra faktiskt. Låter så jävla tråkigt att skaffa en ryggrad..!


    Är det okey för DIG (L) att din sambo har en underbart skön älskare att knulla med, utan din vetskap?

    Det måste väl vara okey för dig?

    Ge mg ett ärligt svar snälla!
  • Anonym (man)
    Lione81 skrev 2019-04-30 08:08:10 följande:
    Är det okey för DIG (L) att din sambo har en underbart skön älskare att knulla med, utan din vetskap?

    Det måste väl vara okey för dig?

    Ge mg ett ärligt svar snälla!
    Du kommer aldrig få ett ärligt svar på den frågan för människor som har dåligt samvete över något kommer anpassa sin inställning till saker för att minska skuld och skam. Lite som surt sa räven fabeln....

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

    En individ som är otrogen mot sin partner kan känna skuld och ånger över sitt beteende men bortförklara detta för sig själv genom att ändra sina attityder kring otrohet. Vid ett val mellan två lika goda eller dåliga alternativ kommer man att försöka övertyga sig om att det man valde var bättre än det andra alternativet, eller det som man håller på att bestämma sig för trots allt är bättre. I daglig mun - "att försöka övertyga sig själv". 

    Innan hon själv var otrogen eller vart sugen på det så hade hon förmodligen inte varit ok med att hennes partner knullade runt. Men efter att hon själv var det eller blev sugen på det så ändrar hon inställning till det för att rättfärdiga det för sig själv.
  • Anonym (yes)
    Anonym (öppet) skrev 2019-04-30 07:45:15 följande:

    hmm..Kan din sambo tänka sig ett öppet förhållande? Om ni redan båda varit otrogna, haft trekant osv...så är ju steget inte särskillt långt? Om ni annars trivs ihop, så kan ju det vara ett alternativ..?


    Jag håller med"

    TS: Det låter som ni båda är intresserade av att vara otrogna så varför inte ha ett öppet förhållande istället? Då behöver ingen ha dåligt samvete, eller undra hur ni ska göra i liknande situationer.
  • Richard1986
    Anonym (L) skrev 2019-04-30 06:22:42 följande:

    Oj vilka smala perspektiv ni har. Ni tycker inte att jag ska fortsätta träffa honom med jämna mellanrum och knulla tills han inte är rolig längre, och ha en ?morot? på jobbet, samtidigt som jag ligger med min sambo här hemma och njuter av tvåsamheten i vardagen? Det är nog det jag ska göra faktiskt. Låter så jävla tråkigt att skaffa en ryggrad..!


    Det låter ju som en livsstil som passar dig ;) Sen kanske du på köpet blir oplanerat gravid med älskaren och hamnar i en livslång och bitter tvist med honom. Och både din och hans familj får lida.

    Men det är väl också en morot på jobbet kanske ? ;)
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2019-04-30 06:22:42 följande:

    Oj vilka smala perspektiv ni har. Ni tycker inte att jag ska fortsätta träffa honom med jämna mellanrum och knulla tills han inte är rolig längre, och ha en ?morot? på jobbet, samtidigt som jag ligger med min sambo här hemma och njuter av tvåsamheten i vardagen? Det är nog det jag ska göra faktiskt. Låter så jävla tråkigt att skaffa en ryggrad..!


    Kan du absolut göra, men då får du nog allt släppa på inbillningen att du är en snäll tjej som älskar sin sambo och acceptera att blir bedömd efter vad du gör. Väljer du medvetet att bete dig som en gris så är det såklart det du kommer vara i andras ögon med (och delvist i dina egna).
Svar på tråden Otrogna på samma arbetsplats