Min snart 6 månaders dotter vill bara sova på mig/nära mig
Hej alla föräldrar
Jag har en underbar dotter men hon har svårt att sova själv. Hon har haft stort närhetsbehov sedan hon föddes (3 veckor för tidigt) Hon vill bara sova med mig dag som natt. För några månaders sedan kunde hon sova i vagnen i en 1h, men nu sover hon bara 30min i vagnen. Bärsjal funkade, men inte längre. Även när hon sover med mig på dagen så kan det bli bara i 30 min men ibland kan det blir mer.
Ska tillägga att det krånglade med amningen i början (amningsnapp osv) nu ammar hon utan napp, men hon kan amma bara lite i taget på dagen varannan timme & på natten. Hon är så nyfiken och vill helst vara uppe hela tiden. Så det blir att hon ammar längre/bättre på kväll/natt :(
Jag har sovit ca två timmar i sträck sedan hon föddes.
Hon är kräsen i maten, men äter en halv portion gröt (börjat äta upp allt bara för några dagar sedan) försöker ge henne lite ersättning också men hon dricker max bara 60ml. Hon hade en dipp en period med vikten, men nu växer hon som hon ska.
Hon visar tecken när hon är trött, då måste jag hjälpa henne att somna vagga, sätta på torktumlaren eller torktumlareljud på youtube, hon protesterar ofta. Eller så har jag torktumlareljud på mobilen ligger i sängen ammar henne och när hon har ammat färdigt ger jag henne nappen och puffar henne på rumpan då somnar hon ganska direkt.
Jag är ofta nervös när vi ska hälsa på någon (kommer hon somna i vagnen eller inte, kan hon somna där med mig osv.)
Annars är hon en jätte glad tjej :)
Har någon det såhär också och har ni några tips?
Hoppas någon orkar läsa detta långa meddelandet.
Kram på er!