• Oliviast2000

    Illamående - går det så snabbt att få graviditetssymptom?

    Hej alla kloka mammor/blivande mammor/visa medsystrar!

    Jag och min man hade oskyddat sex 3 dygn innan beräknad ägglossning. Jag hade sedan ägglossning I tre dygn och idag och igår (detta är dag 6 efter första oskyddade samlaget) så mår jag så extremt illa och har spytt under dagen.

    Jag Tycker det låter helt bisarrt Att få så tidig symptom. Har uteslutit magsjuka då jag är konstant illamående mer eller mindre och det stillas bara av att äta typ chips???? Vet heller inte Hur mycket jag ska ha I åtanke att min önskan om graviditet kanske skapar illamåendet (fast det känns starkare än så). Vill mest veta Hur orimligt det är - eller ej - Att må så illa så tidigt??

    Tacksam för råd!

    Olivia

  • Svar på tråden Illamående - går det så snabbt att få graviditetssymptom?
  • Babymama

    Jag tycker att det låter som magsjuka tyvärr. De senaste gångerna jag varit magsjuk har jag varit jättehungrig och törstig mellan kräkningarna och har kunnat äta nästan som vanligt emellan. Fast mått jätteilla såklart.

    Att få extremt gravidillamående tre dagar efter ägglossning är nog i princip omöjligt. Dag tre efter ägglossning är det befruktade ägget fortfarande kvar i äggledaren på väg ned mot livmodern, och det fäster inte i livmodern förrän ungefär dag 7-10 efter ägglossningen. Så ägget svävar liksom fritt inuti dig fortfarande. Illamåendet brukar ju komma några veckor efter befruktningen. Jag har känt av det tidigt, men först i samband med positivt graviditetstest (sådär tio dagar efter ägglossning) och då mådde jag inte så väldigt illa.

    Krya på dig! Och hoppas du är gravid oavsett!

Svar på tråden Illamående - går det så snabbt att få graviditetssymptom?