• Anonym (Hjälp)

Tips när katten löper

Min 8-månaders Ragdoll fick sitt första löp för 2 månader sen. Sedan dess har hon löpt varannan vecka i 3-5dagar.

Är det normalt? Har aldrig haft en katt som löpt så här ofta.

Hon är innekatt och tanken var egentligen att avla på henne men inte ännu. Och nu börjar jag bli osäker på om vi orkar alla löp. Jag vill undvika p-piller.

Vad har ni för tips för att jag ska kunna hjälpa henne? Man kan ju knappt ens klappa henne för hon kör upp baken och kvittrar. Tycker så synd om henne.

• Svar på tråden Tips när katten löper
  • BurningDiamond
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-04-30 17:19:32 följande:

Min 8-månaders Ragdoll fick sitt första löp för 2 månader sen. Sedan dess har hon löpt varannan vecka i 3-5dagar.

Är det normalt? Har aldrig haft en katt som löpt så här ofta.

Hon är innekatt och tanken var egentligen att avla på henne men inte ännu. Och nu börjar jag bli osäker på om vi orkar alla löp. Jag vill undvika p-piller.

Vad har ni för tips för att jag ska kunna hjälpa henne? Man kan ju knappt ens klappa henne för hon kör upp baken och kvittrar. Tycker så synd om henne.

Ta en ordentlig funderare på om ni verkligen vill gå vidare med avel på katten. Prata med din uppfödare/mentor för aveln. Det är vansinnigt stressande för katten att löpa (och säkert för er också), och att ha det såhär i 4+ månader är nog orimligt. Om ni beslutar för att fortsätta med aveln så kanske p-piller fram tills det är dags för kull är en lösning.

Svar på tråden Tips när katten löper