• Wed 1 May 2019 13:01
    645 visningar
    3 svar
    3
    645

    Fertil efter stopp med Synarela?

    Hej!

    Tänkte fråga min klinik om detta men de har stängt idag pga röd dag så ställer frågan här istället :)

    Jag har sprayat med Synarela i tre veckor inför ett ivf-försök och slutade med den för ca en vecka sedan då vi av olika anledningar beslutade oss för att avbryta försöket för att förhoppningsvis fortsätta igen i höst.

    Nu undrar jag hur snabbt kroppen kan vara fertil igen efter behandling med enbart Synarela (började alltså aldrig med några hormonsprutor denna gången utan avbröt bara tvärt behandlingen med Synarela)? Skulle vi rent tekniskt kunna bli spontangravida redan veckorna efter avslutad behandling med Synarela eller kvarstår kroppen i klimakteriet under en längre tid?

    Så tacksam för svar.

  • Svar på tråden Fertil efter stopp med Synarela?
  • Wed 1 May 2019 14:38
    #1

    Skulle tro att kroppen repar sig ganska snabbt efter bara 3 veckors behandling. Men mest troligt får du ju en mens först och sen äl som vanligt. Vid lång behandling som den jag fick mot endo. under ett halvår tar det längre tid. Då fick jag mens efter 1,5 månad efter att ha slutat spraya.

  • Wed 1 May 2019 16:03
    #2
    Pimpinellan skrev 2019-05-01 14:38:21 följande:

    Skulle tro att kroppen repar sig ganska snabbt efter bara 3 veckors behandling. Men mest troligt får du ju en mens först och sen äl som vanligt. Vid lång behandling som den jag fick mot endo. under ett halvår tar det längre tid. Då fick jag mens efter 1,5 månad efter att ha slutat spraya.


    Tack för svar. Får man inte äl innan mens eller vad består den första mensen av annars?
  • Wed 1 May 2019 16:40
    #3
    Aquamoon skrev 2019-05-01 16:03:59 följande:
    Tack för svar. Får man inte äl innan mens eller vad består den första mensen av annars?
    Man får mens för att kroppen ska bli av med gammal slemhinna. Det kan man ha utan att ha äl först. De med PCO tex får ju mens, men har ingen äl. Vid fullbordad IVF-behandling får man mens inom några veckor efter man tatt Synarela och sen startar man med sprutorna.
Svar på tråden Fertil efter stopp med Synarela?