• LBP91

    Missfall v.7

    Plussade för första gången den 10 april. Även det var ett mycket svagt plus så är ju ett plus alltid ett plus. Tog ett till test dagen efter som var något starkare. Den 23/4 började jag blöda på eftermiddagen och två klumpar stora som gamla femkronor kom ut. Sen blödde jag ungefär som en mens med mycket slem och den 25/4 verkade det som att blödningen hade avtagit. Det räckte med trosskydd. Ringde då och fick tid för VUL där det konstaterades missfall och allt hade dessutom kommit ut. Sedan dess har jag bara blött lite grann, fortfarande att det räcker med bara trosskydd och nu en vecka senare kommer det mest bara lite rött på pappret när jag torkar mig, annars är det som att jag inte blöder alls.

    Hur länge ska det här hålla på? Börjar ju fundera på om allt inte är ute även fast bm sa det? Börjar ledsna på att småblöda, vi vill ju försöka igen så fort det bara går. Jag har även börjat tempa igen och temperaturen är fortfarande hög? Nån som har erfarenhet av missfall där ni även tempat? Går tempen ner först när man slutat blöda helt?

  • Svar på tråden Missfall v.7
  • Najo
    LBP91 skrev 2019-05-01 14:02:13 följande:

    Plussade för första gången den 10 april. Även det var ett mycket svagt plus så är ju ett plus alltid ett plus. Tog ett till test dagen efter som var något starkare. Den 23/4 började jag blöda på eftermiddagen och två klumpar stora som gamla femkronor kom ut. Sen blödde jag ungefär som en mens med mycket slem och den 25/4 verkade det som att blödningen hade avtagit. Det räckte med trosskydd. Ringde då och fick tid för VUL där det konstaterades missfall och allt hade dessutom kommit ut. Sedan dess har jag bara blött lite grann, fortfarande att det räcker med bara trosskydd och nu en vecka senare kommer det mest bara lite rött på pappret när jag torkar mig, annars är det som att jag inte blöder alls.

    Hur länge ska det här hålla på? Börjar ju fundera på om allt inte är ute även fast bm sa det? Börjar ledsna på att småblöda, vi vill ju försöka igen så fort det bara går. Jag har även börjat tempa igen och temperaturen är fortfarande hög? Nån som har erfarenhet av missfall där ni även tempat? Går tempen ner först när man slutat blöda helt?


    Jag drabbades av ma konstaterat i v6+2. Tog medicin v6+5 den 15/4. Blev tvåstegs, delar kom ut efter medicin men några dagar senare (när kroppen förstod antar jag) kom resten. Söutade blöda i måndags, 2 v efter nedicinering. Ska tillbaka nu på fre för kontroll 18 dagar efter. Det var ivf så tanken är att även kolla status om kroppen börjat komma igång (förutom att se att allt är borta). Tycker man får höra att det varierar. Att mensen kommer 4-6v efter ett missfall men att det föregås av en äl är inte säkert. Man blir snurrig av all info man läser. Jag hoppas iaf att min kropp sköter sig o kommer igång snart igen.
  • LBP91

    Ja man blir helt snurrig. Läser att det kan pågå mellan 2-4 veckor men att vissa blöder upp till 9 veckor ????

    Jag har accepterat missfallet även om det var jobbigt just då men nu känns det som att själva blödningen är jobbigare än att jag fick ett missfall. Det känns som att kroppen bara restas eftersom jag småblöder. :(

  • Najo
    LBP91 skrev 2019-05-01 18:19:07 följande:

    Ja man blir helt snurrig. Läser att det kan pågå mellan 2-4 veckor men att vissa blöder upp till 9 veckor ????

    Jag har accepterat missfallet även om det var jobbigt just då men nu känns det som att själva blödningen är jobbigare än att jag fick ett missfall. Det känns som att kroppen bara restas eftersom jag småblöder. :(


    Jag har mått fruktansvärt av detta, inte i närheten av mina vildaste fantasier. Jag har nästan inga chanser kvar pga min ålder så det är tufft att råka ut för sitt första missfall nu. Jag har rätt mkt ägglossningsskänningar idag så misstänker att det kan vara på g. Har VUL hos min ivf klinik i morgon så får se hur det ser ut där inne. I morgon är det 18 dagar sedan jag framkallade aborten (pga MA) med medicin.
  • Najo

    För din info har jag århundradets äl.. 17-18 dagar efter framkallandet av missfallet. Ska till kliniken idag.. normalt hade jag tagit rn älspruta i går då jag hade stegring. Ingen har sagt till mig att det kan gå så här fort. Har normalt äl dsg 17 ell 18 så i detta fall är det på exakt samma cykeldag som normalt fast det var missfallsblödnings första dag ist för mensens första dag

  • LBP91

    Jag börjat också känna av något om det är äl eller en ny graviditet vet jag inte. Jag började tempa igen direkt när blödningen startade och några dagar efter att det mesta hade kommit ut sjönk tempen ner under coverline och sedan har den varit hög igen, legat på 36,40 ungefär, ganska stadigt också vilket den gjorde när jag blev gravid. Jag vet mycket väl att det kan ta tid innan tempen blir normal och att det kan ligga kvar hormoner så det är därför jag blir så förvirrad. Tycker att det har gått lite för fort om jag redan skulle vara gravid typ en och en halv vecka efter missfallet men när jag både idag och igår har varit täppt i näsan igen (och då är det inte pollen) börjar jag bli fundersam. Just nästäppa var mitt första tecken förra graviditeten. Tycker också att brösten gör mer ont idag är för några dagar sedan. Allt släppte ju när jag fick missfallet, men nu börjar det som sagt komma tillbaka. Jag blödde ju egentligen bara i två dagar sen har det kommit lite sporadisk och nu de senaste dagarna bara bruna flytningar. Kroppen är bra underlig ibland...

  • Najo

    Jag har en äggblåsa som spricker när som (20 mm) och allt såg fint ut, livmodelslemhinnan fin och tjock för att ra emot ett embryo.. På onsdag blir det återföring av min sista blasto.

  • LBP91

    Vad skönt att det går framåt för dig!

    Hoppas att vi kan fortsätta här också snart. Att man förstår sig på vad kroppen håller på med.


    Najo skrev 2019-05-03 10:14:10 följande:

    Jag har en äggblåsa som spricker när som (20 mm) och allt såg fint ut, livmodelslemhinnan fin och tjock för att ra emot ett embryo.. På onsdag blir det återföring av min sista blasto.


Svar på tråden Missfall v.7