• Anonym (V)

Ögonbryn

Jag gillar att hålla på med smink och har tagit bort mina ögonbryn, istället målar jag två rätt tunna sträck med en ''kajalpenna'' (tror jag det är). Har dock tänkt på att jag verkar relativt ensam om att tycka att detta faktiskt är snyggt, nu ''ska'' ju ögonbryn vara buskiga alternativt tjockt ifyllda och det ska se ''naturligt ut''. Jag har aldrig gillat det naturliga utan tycker faktiskt att det mer målade utseendet är snyggt. Men folk i min omgivning har kommenterat mina ögonbryn och säger att det ser konstigt ut.

Vad tycker ni här? :) Tar inte illa upp utan är bara väldigt nyfiken. 

• Svar på tråden Ögonbryn
  • Anonym (Målad)

Jag har inte haft några riktiga ögonbryn på flera år utan målar alltid på dem. Föredrar dem också ganska tunna så jag har varit allt annat än trendig nu när buskiga ögonbryn varit på tapeten de senaste åren ;)

Tar bort och målar dit ögonbrynen av flera orsaker. För det första färgar jag håret så färgen på mina ögonbryn matchar inte, jag skulle alltså ändå ha behövt fylla i dem även om jag hade kvar dem. Men den huvudsakliga orsaken är att jag helt enkelt vill ha ett annat utseende på dem än vad jag kan åstadkomma med mina naturliga.

Mina ögonbryn växer väldigt långt ned, dvs nästan ända nere på ögonlocket. Jag gillar att sminka mig mycket så jag får måla dit ögonbrynen högre än de naturligt växer för att få utrymme, haha. Dessutom är mina naturliga ögonbryn väldigt raka och har överlag en ganska ful form, medan den stil jag föredrar är tunna, skarpa ögonbryn med en ganska rejäl vinkel.

Strunt samma vad andra tycker, bara du själv är nöjd! :)

• Anonym (H)

Två målade streck som ögonbryn ser lätt hårt och onaturligt ut.. Helst om du i övrigt har mjuka och fylliga drag i ansiktet (t.ex stora ögon, mjuka kinder, rund ansiktsform, fylliga läppar, osv). Jag föredrar plockade men ändå naturliga bryn, absolut inte buskiga.

• BurningDiamond

Jag tycker att dagens ögonbrynstrend är allt annat än vacker. Antagligen för att mina bryn är tjocka, mörka och vildvuxna om jag inte ligger på som tusan och plocka och dona flera dagar i veckan för att hålla dem i schack.

• Anonym (Onaturligt)

Om dina målade ögonbryn ser naturliga ut är det ok men oftast ser målade ögonbryn just fejkade och hårda ut. Personligen vill jag ju se ut som jag inte är sminkad fast jag är det så jag tycker det ser väldigt konstigt ut. Du har inte funderat på att tatuera nya ögonbryn som ser mer naturliga ut?

• MallaL

Jag tycker det ser konstigt och onaturligt ut med streck istället för ögonbryn. Mycket smink överhuvudtaget ger för mig ett oseriöst intryck, men det beror väl på vad man jobbar med och i vilka kretsar man rör sig.

På min akademiska arbetsplats skulle folk höja på ögonbrynen om någon kom utan ögonbryn och med mycket smink, och den personen skulle få kämpa för att bli tagen på allvar.

Om man istället arbetar med mode, media, något konstnärligt etc kan jag tänka mig att någon från min arbetsplats säkert passa in lika illa.

• cleoeme
    MallaL skrev 2019-05-02 06:19:59 följande:

Jag tycker det ser konstigt och onaturligt ut med streck istället för ögonbryn. Mycket smink överhuvudtaget ger för mig ett oseriöst intryck, men det beror väl på vad man jobbar med och i vilka kretsar man rör sig.

På min akademiska arbetsplats skulle folk höja på ögonbrynen om någon kom utan ögonbryn och med mycket smink, och den personen skulle få kämpa för att bli tagen på allvar.

Om man istället arbetar med mode, media, något konstnärligt etc kan jag tänka mig att någon från min arbetsplats säkert passa in lika illa.

Jag jobbar också på en akademisk arbetsplats. Men jag har aldrig upplevt att någon skulle få kämpa pga sitt utseende hos oss. Vårt utseende har ingenting med vår kompetens att göra :)
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (Onaturligt) skrev 2019-05-02 06:06:28 följande:

Om dina målade ögonbryn ser naturliga ut är det ok men oftast ser målade ögonbryn just fejkade och hårda ut. Personligen vill jag ju se ut som jag inte är sminkad fast jag är det så jag tycker det ser väldigt konstigt ut. Du har inte funderat på att tatuera nya ögonbryn som ser mer naturliga ut?

Och här sitter du och spär på alla fördomar och förutfattade meningar om akademiker.
    Eller är det så att du bara bekräftar att ni är dryga och ytliga?
  • Anonym (Onaturligt)
    Anonym (Guckosko) skrev 2019-05-02 10:36:09 följande:
    Och här sitter du och spär på alla fördomar och förutfattade meningar om akademiker.
    Eller är det så att du bara bekräftar att ni är dryga och ytliga?
    Vad har akademiker med mitt inlägg att göra ?!
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (Onaturligt) skrev 2019-05-02 10:44:51 följande:
    Vad har akademiker med mitt inlägg att göra ?!
    Hoppsan, sorry!
    Jag citerade visst fel inlägg. 
  • Anonym (Guckosko)
    MallaL skrev 2019-05-02 06:19:59 följande:

Läs inlägg #7, det är riktat till dig.
    Jag citerade fel person.
Svar på tråden Ögonbryn