• Skytten

Avslag som blir mer rött igen efter att ha varit brunt?

I dag upptäckte jag att mitt avslag åter består av mer färskt blod. Det har gått fyra veckor sedan sonen föddes med akutsnitt.
    Avslaget har gått från färskt blod till mer brunt men nu plötsligt är det rödare igen. Borde jag kolla upp det? Har någon annan upplevt samma sak?

• Svar på tråden Avslag som blir mer rött igen efter att ha varit brunt?
  • Frejja

För mig blir det sådär också. Jag blöder ibland lite extra i samband med ammningen, så då kan det komma lite färskt blod. Nu är det tom. så att avslaget är helt borta, men så när jag ammar så kommer det lite....
    Tror det är normalt :)

• Maggis

Sådär var det för mig med och enligt barnmorskan jag pratade med (ringde KK) var det helt normalt.

• Erik

Min son blir 4 veckor i morgon och mitt blod har varit brunt nu en längre tid och nästan slutat, men i dag igen har det börjat komma rött, nytt blod och mera. =(

• Monica H

Så vart det för mig med.
    Första tanken *kan det aldrig ta slut*
    Men sen var det bara borta. Tog 5 veckor totalt.

• FruSöderström

mitt försvann nästan helt och dagen efter så blödde det igen, två dagar efter det var det borta för alltid, konstigt...

• Skytten

Åh vad skönt med era svar! Jag började tro att något var galet.
    Tack!

• Emma m Theodor

Jag började störtblöda efter 5,5 vecka. Blev jätteorolig men det kan påverkas av att man är trött, stressad eller kanske varit för fysiskt aktiv...

• Sisy

Min son är fyra veckor och det är likadant för mig. Det hade börjat avta och så plötsligt kom det mycket, rött blod igen. Kvällen innan hade vi dock gått en riktigt lång promenad så det hade säkert med saken att göra (nu vill jag gå massor så allt kan komma ut snart!)

Svar på tråden Avslag som blir mer rött igen efter att ha varit brunt?