• Porslinglas

    Relativt nybliven singel, vad göra under semestern?

    Hej alla!


    Jag är nybliven singel, eller allt är relativt...
    Vi separerade för 1,5 år sen men de är först nu som det är en normal semester period för min del.


    Vi har 2 små barn som vi har "typ" på halvtid och jag blir galen när jag inte har dem. Men så är verkligheten.


    Min fråga är, ni som är singlar, under 40 år och utan partner. Vad gör ni när ni inte har barnen och kanske skulle vilja åka på nå semester osv? Hur har det fungerat och hur fungerar det idag?

    Såklart kommer jag träffa kompisar och göra små saker, men alla har familjer, barn och allt vad de hinner. Kommer inte åka iväg med folk som 3e hjulet... Så har ingen att åka iväg med och göra något mer än nå dag/kväll här och där.

    Finns de någon annan i liknande position, hur har ni tänkt lösa det?

    Som en notis, bor i Sthlm, 38 år gammal...
    Jag kommer ha ca 2 veckor med barnen men ca 3 veckor själv för semestern måste jag delvis ta ut pga de jobbet jag har.

    Barnen är tyvärr lite små för att göra någon riktigt lång resa själv med dem så de blir givande för alla. De blir små utflykter som Kolmården och diverse äventyrsbad och Pippi Land osv. Men allt de är endast för dem.. ;)

    Tack!

  • Svar på tråden Relativt nybliven singel, vad göra under semestern?
  • Anonym (qwerty)

    På min helt första egna semester gjorde jag en långresa helt själv. Började i Los Angeles och körde highway 1 till San Fransisco. Flög därifrån till Seattle. Tog tåget till Vancouver, och körde ut till Vanocuver Island. Såg massa späckhuggare, knölvalar, sjölejon, örnar och vacker natur.

    Innan jag bestämde mig för att göra den där resan satt jag också ungefär vid den här tiden och var helt rådvill. Hade ingen aning om vad jag skulle göra när ingenting var som det brukade och jag fick nästan ångest av bara tanken på att flyga själv.
    Men det var ett av de bästa besluten jag någonsin tagit. Det var den bästa resan jag gjort och det var sååå underbart fantastiskt att resa själv. Slippa ta hänsyn till någon annans vilja osv. Så min rekomendation är att inte vara rädd för att göra saker själv.

  • Porslinglas

    Hej du


    Jätte kul och härlig resa du gjort.. GRattis att du tog de steget...


    Nu har jag förvisso finanserna till att göra en sådan liknande resa men vi byter barnen med ca 3-4 dagars mellanrum. Så några långresor kommer det nog inte att göras.


    Visst skulle hon kunna ta barnen en vecka så jag kan åka iväg någonstans. Men vet inte hur och vart man ska åka. Sen så är jag kanske fånigt men skeptisk till att åka helt själv.


    Vet ej...

  • Anonym (qwerty)
    Porslinglas skrev 2019-05-05 11:53:18 följande:

    Hej du


    Jätte kul och härlig resa du gjort.. GRattis att du tog de steget...


    Nu har jag förvisso finanserna till att göra en sådan liknande resa men vi byter barnen med ca 3-4 dagars mellanrum. Så några långresor kommer det nog inte att göras.


    Visst skulle hon kunna ta barnen en vecka så jag kan åka iväg någonstans. Men vet inte hur och vart man ska åka. Sen så är jag kanske fånigt men skeptisk till att åka helt själv.


    Vet ej...


    Tacktack!


    Jag var också väldigt skeptisk till att åka själv. Men som sagt, det blev bästa resan hittills.
    Annars kan du alltid ta och köpa en motorcykel och börja övningsköra på skola. Gå med i facebookgruppen MC handledare om du inte har någon i din närhet som du kan börja köra med. DÅ får du inga problem alls med att fundera på vad du ska göra med den lediga tiden

Svar på tråden Relativt nybliven singel, vad göra under semestern?