• Anonym (Fp)

Kan jag ta ut innestående lön samtidigt som jag tar ut föräldrapenning?

Hej

Jobbar på provisionslön och har innestående lön sedan tidigare som jag vill ta ut. Kan jag ta det samma månad som jag tar ut föräldrapenning? Det bör väl gå då jag inte "jobbar"?

• Svar på tråden Kan jag ta ut innestående lön samtidigt som jag tar ut föräldrapenning?
  • Anonym (Fp)

Ingen.. ?

• Anonym (Annapanna)

Förstår inte riktigt vad du menar med "innestående lön"?

Är det på samma sätt som att få ut innestående semesterdagar i pengar? I så fall går det bra. Viktigt bara att tänka på om man har bostadsbidrag eller något annat bidrag eller ersättning som baseras på inkomst så måste man lämna in nya inkomstuppgifter till Fk för den månaden.

• Tiina87

Troligen nej, eftersom det är lön.

• Anonym (X)
    Tiina87 skrev 2019-05-03 10:08:56 följande:

Troligen nej, eftersom det är lön.

Va?
  • Tiina87
    Anonym (X) skrev 2019-05-03 10:48:17 följande:

Va?

Innestående lön är lön, och lön får man inte samtidigt som fp.
  • Anonym (X)
    Tiina87 skrev 2019-05-03 10:57:22 följande:
    Innestående lön = lön för det man redan arbetat som inte betalats ut.

Man kan få utbetalningar samtidigt som FP, men inte lön och fp för samma dagar.
  • Anonym (X)

• Anonym (Jonsson)
    Naturligtvis får man det. Sålänge lön och Fp inte avser samma period, när den utbetalas har ingen betydelse. Och här frågas det om innestående lön dvs lön som tjänats in tidigare.
  • Anonym (Ja)

Som någon redan skrivit ja det kan du, eftersom den lönen redan är innarbetad under datum där du inte var föräldraledig.

• Tiina87
    Anonym (X) skrev 2019-05-03 11:03:16 följande:

Jag vet vad innestående lön är. Kan vara det man jobbat veckan före men kan också vara det man tjänar in tidigare. Jag tror inte man kan ta ut detta samtidigt som man tar fp, eftersom inte ska jobba eller då ha lön samtidigt som man är fl-ledig och får fp. Enda som kan svara korrekt på sett när det gäller ts situation är försäkringskassan.
Svar på tråden Kan jag ta ut innestående lön samtidigt som jag tar ut föräldrapenning?