• Jasminezxxz

    För er som äter antabus

    Jag är inne på min 2a vecka med antabus, just för att jag sen en längre tid druckit på tok för mycket...började även gå upp en massa i vikt. Min fråga är då, för er som äter antabus för att du haft problem med drickat, har ni gått ner i vikt efter ni började med antabus? Inte pga antabusen men för att man slutar att dricka helt under en lång period. Hur lång tid tog det för er innan ni märkte att kilona började minska? Jag har läst om många som gått ner i vikt av att sluta dricka. Jag hoppas verkligen på att gå ner några kilo nu när jag slutar att dricka. För det var pga alkoholen jag gick upp en massa i vikt. Vill även höra om en massa andra fördelar ni fick av att sluta dricka. Vikten, måendet, kroppsförändring osv. Tacksam för alla svar ????

  • Svar på tråden För er som äter antabus
  • pulverpåse

    Eftersom jag fortfarande missbrukar amfetamin kan jag inte säga varken. Har tagit antabus i ungefär en månad. Har hört att viktförändringar kan ske men skulle inte oroa mig om jag var i dina skor. Kan tillägga att jag även äter Naltrexon och Sertralin.

  • Jasminezxxz

    Tack för ditt svar. Äter du antabus för att du har druckit eller för ditt missbruk? Hoppas att du tar dig ur det.

  • pulverpåse
    Jasminezxxz skrev 2019-05-03 23:31:07 följande:

    Tack för ditt svar. Äter du antabus för att du har druckit eller för ditt missbruk? Hoppas att du tar dig ur det.


    Har varvat med amfetamin och sprit de senaste tre åren, på heltid. Min läkare och kontakt på vuxenpsykiatriska beroendemottagningen ansåg att jag skulle sluta dricka som första åtgärd. Vilket jag hållit mig till hela detta året, utöver tre tillfällen som jag givit in för frestelsen. Jag dricker väldigt snabbt, en flaska sprit under 15 minuter - vilket självklart gör att allt svartnar men jag skadar även mig själv ibland också. Antabus skyddar mig mot detta.

    Då är amfetaminet mindre destruktivt i jämförelse, även om det är extremt beroendeframkallande och håller mig fortsatt dysfunktionell i vardagen.
Svar på tråden För er som äter antabus