Bråk om städning i hemmet.
Om man som par bråkar om städning i hemmet på vilket sätt löser man det? Mitt förslag till min sambo var att vi städar en bestämd dag i veckan då båda hjälper till, men han vägrar och säger att man inte behöver städa tillsammans utan man tar det lite hur som helst. Men det är då bråken blir, för att den ena tycker den andra inte gör tillräckligt. Allt ska hela tiden bestämmas av min sambo, hans beslut är alltid dom som ska gälla annars anklagar han mig för att försöka starta bråk om jag fortsätter argumentera. Idag är det lördag och han flänger runt i huset som en galning, jag har feber så jag orkar inte idag. Jag gick ut till honom och sa att han inte i efterhand ska ta upp det här med att jag inte gjorde något idag. Då säger han att istället för att komma ut och försöka starta bråk så ska jag tacka honom och vara tacksam. Jag sa: att jag kan vara tacksam så länge du inte kommer om någon dag och skriver mig på näsan (har han gjort mycket) hur lat jag var idag, då mumlar han bara: vad håller du på med varför försöker du ställa till bråk, varför vill du förstöra min dag och bla bla bla. Men grejen är den att nästa gång vi tjafsar så är han jävligt snabb på att kasta upp i mitt ansikte att jag hjälpte minsann inte till i lördags, jag är så jävla lat mm.