• FruJumbo

    Överraska sambo

    Hej!
    Tänkte be om lite roliga tips om hur man kan berätta för sin sambo att man är gravid Skrattande Har ni några unika på lager så dela gärna!

    Har haft svag mensvärk i över en vecka, vilket jag inte kunde minnas mig ha annars, så jag hann precis köpa gravtest på apoteket efter jobbet. Hade tänkt vänta med att testa, känns ju hela tiden som att mensen är på väg, och var ju bara några dagar kvar till men.. Men jag testade, köpte ju ändå två-pack. Fick ett starkt plus för någon timme sen nu!
    Men sambon jobbar natt, så jag tänkte överraska honom imorgon när jag kommer hem från jobbet. Vad har ni för roliga idéer? :D 

  • Svar på tråden Överraska sambo
  • Anonym (Kanelbullen)

    Köp en mugg som det står ?världens bästa pappa? på eller liknande, servera honom kaffe när han kommer hem och vänta på att han kommenterar muggen.

    Skriv ?du ska bli pappa!? på din mage, be honom kolla en leverfläck eller nåt, dra upp tröjan och: tadaa!

    Eller köp nån bebissak som kan ligga framme, kanske ställ ett par pyttesmå skor innanför dörren.

    Hehe vet ej om de är kul eller larviga förslag.

  • Anzil
    Anonym (Kanelbullen) skrev 2019-05-05 01:20:39 följande:

    Köp en mugg som det står ?världens bästa pappa? på eller liknande, servera honom kaffe när han kommer hem och vänta på att han kommenterar muggen.

    Skriv ?du ska bli pappa!? på din mage, be honom kolla en leverfläck eller nåt, dra upp tröjan och: tadaa!

    Eller köp nån bebissak som kan ligga framme, kanske ställ ett par pyttesmå skor innanför dörren.

    Hehe vet ej om de är kul eller larviga förslag.


    Tyckte det var roliga förlag. Min favorit är om muggen ''Världens bästa pappa''. Vore ju väldigt skojigt att bli serverat med kaffe på morgonen med den muggen!! :D

    TS: Du får gärna uppdatera vad du gjorde! :)
  • 88Sandy

    Grattis:D jag köpte en body med sambons favoritfotbollslag på, han är sjukt fotbollsnördig så det kändes självklart:p

    Men kanske om din partner har något favoritband el likn?:)

  • Anonym (Åh)
    Anonym (Kanelbullen) skrev 2019-05-05 01:20:39 följande:

    Köp en mugg som det står ?världens bästa pappa? på eller liknande, servera honom kaffe när han kommer hem och vänta på att han kommenterar muggen.

    Skriv ?du ska bli pappa!? på din mage, be honom kolla en leverfläck eller nåt, dra upp tröjan och: tadaa!

    Eller köp nån bebissak som kan ligga framme, kanske ställ ett par pyttesmå skor innanför dörren.

    Hehe vet ej om de är kul eller larviga förslag.


    Åh shit vad gulligt att ställa ett par pyttesmå bebisskor i hallen! Jag dör! Om och när jag plussar kommer jag sno den.
  • FruJumbo

    Tack för förslagen! Och tack för gratulationerna <3 Känns knappt verkligt än!

    Jag tänkte också på att köpa en body med text, men jag ville berätta redan dagen efter jag tog testet så hade nog inte hunnit få tag i en sån.

    Jag jobbade delad tur på söndagen och hade fyra timmars rast mellan passen, så jag planerade att berätta då. Min sambo har odlat några chilifrön, och jag råkade se att ett till skott hade ploppat upp. Så jag tänkte att jag skulle lägga graviditetstestet på kanten av krukan, dra för gardinen, och sen be honom gå dit och kolla när jag kom hem. Och då säga någonting i stil med tillökning. Han hade jobbat natt lördag till söndag så jag antog att jag skulle väcka honom när jag kom hem,men han var redan vaken.

    Jag stannade på Åhléns på vägen hem för att också lägga dit ett par babisstrumpor men hittade i stället ett supersöt flamingogosedjur.

    När jag kom hem skulle jag försöka få honom att sitta i vardagsrummet så att jag kunde plantera mina hemligheter vid krukan, men innan jag hann säga så mycket så ville han visa mig de nya skotten! Han förstörde min plan helt x) Så han hade ju sett att jag kom hem med en påse, så jag bara gav honom påsen sen. Han förstod inte direkt, men sen blev han superglad! Och sen visade jag graviditetstestet. Han sa sen att hans första tanke var att vi skulle få en flicka, haha <3

Svar på tråden Överraska sambo