• Sun 5 May 2019 17:57
    3520 visningar
    18 svar
    18
    3520

    Vilken ivf-klinik rekommenderar ni ?

    Hej ! 

    Har precis genomgått en misslyckad ivf-behandling utomlands. 
    Och till hösten tänkte jag göra ett nytt försök med ivf.

    Men frågan är vilken klinik jag skall välja. 
    Jag söker en klinik som är någorlunda prisvärd, med kort väntetid.
    Det jag vill ha är ett paket med tre ivf-försök och ev. nedfrysning.

    Jag tänkte att Storken i Köpenhamn var ett självklart val,
    men har läst väldigt mycket kritiska inlägg om dem. Vet inte om det
    stämmer eller om människor avreagerar sig efter misslyckade försök ?

    Vad är ert bästa tips i Sverige eller Danmark ?

  • Svar på tråden Vilken ivf-klinik rekommenderar ni ?
  • Sun 5 May 2019 20:21
    #1
    +1

    IvfFalun verkar ha bra betyg i Sverige. De använder även immunmediciner om man behöver det (det är den enda ivfkliniken i hela Sverige som använder det).

  • Sun 5 May 2019 23:45
    #2

    Tack för svar.
    Men det vet jag inte om jag behöver .... 
    När använder man immunmediciner vid ivf ? Trodde det var vid hiv & cancer mest.

  • Sun 5 May 2019 23:49
    #3

    Googlade på det. 
    Det verkar vara vid upprepade missfall om jag förstår det rätt ? 
    Mitt problem är att jag inte har några äggledare kvar.

  • Mon 6 May 2019 07:18
    #4
    +1
    Hanna.Micha skrev 2019-05-05 23:49:31 följande:

    Googlade på det. 

    Det verkar vara vid upprepade missfall om jag förstår det rätt ? 

    Mitt problem är att jag inte har några äggledare kvar.


    Man använder immunmediciner om man har överaktivt immunförsvar, då blir man endera aldrig gravid, eller så får man upprepade missfall.
  • Mon 6 May 2019 16:08
    #5

    Ok jag förstår,
    tack för svar . 

    Är det någon här inne som har erfarenhet av Storken ?

    Bra.... eller dåliga. 

  • Tue 7 May 2019 10:11
    #6

    Har storken bytt namn till Vivaneo ?

  • Tue 7 May 2019 12:03
    #7

    Följer tråden. Vi funderar mellan Falun, Uppsala och eventuellt en i Stockholm. Eller någon utomlands... svårt val


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Tue 7 May 2019 16:11
    #8
    +1

    Jag har gjort inseminationer både på storken i köpenhamn och på livio i falun. Bra upplevelser från båda men personligen så upplever jag Falun som bättre. Dom har gjort allt och lite till för att det ska lyckas.... vilket det i mitt fall inte gjort tyvärr. Påbörjar ivf i sommar.

  • Tue 7 May 2019 19:01
    #9

    Spännande att två av er har nämt Falun. 
    Har aldrig tidigare hört talas om dem. 

    Sitter själv och försöker fylla i den elektroniska journalen till :
    Storkklinik i Köpenhamn. Skall åka ner för ett möte. 
    Svårt att få en riktigt känsla med hemsidor. Lättare på plats tänker jag . 
    Och vivaneo , verkar vara gamla Storken om jag förstår det rätt ?

  • Tue 7 May 2019 20:12
    #10
    +1

    Jag kan varmt rekommendera Livio i Falun.

    Vår upplevelse av att vara hos dem är bara positiv. Från dag ett har de varit inlyssnande, tillmötesgående och omhändertagande. Vi har känt oss sedda och hörda kring de önskemål vi haft.

  • Tue 7 May 2019 22:17
    #11
    +1

    Jag har gjort IVF på Vitanova i Köpenhamn. Är mycket nöjd med kliniken och lycklig mamma till tre barn.

  • Tue 7 May 2019 22:30
    #12
    +1

    Hej! Jag och min man har vart i Danmark vid fyra tillfällen och tyvärr inte lyckats någon av gångerna med insemination, kliniken vi varit på heter Sellmer klinik och tjejerna där är så toppenbra! Det känns hemtrevligt där och dom förstår svenska ganska bra vilket jag tyckt är så skönt då jag är kass på engelska.

    Vi har nyss haft vårt första möte på livio gärdet i Stockholm och vi bara längtar efter att få påbörja vår ivf behandling!

    Dom är supergoa där också!

    Kanske inte var så mycket till svar på dina frågor eftersom Sellmer tyvärr bara har insemination och inte ivf ????????

  • Wed 8 May 2019 10:57
    #13
    +1

    Rekommenderar Linné i Uppsala eller Livio Falun. Har hört mkt gott om bägge. Rekommenderar inte Livio Gärdet.

  • Wed 8 May 2019 22:20
    #14

    Får jag fråga vad det är med livio gärdet som gär att du känner att du inte känner att du kan rekommendera dom?

    Jag fick ett bra första intryck.

  • Thu 9 May 2019 23:52
    #15

    Hur har ni som gjort ivf utomlands gjort ?

    Har ni haft kontakt med en gynekolog i Sverige ? Jag har förstått det som att det skall vara möjligt att göra ivf i Danmark , men plocka ut mediciner i Sverige ?
    (och isåfall få det på högkostnadsskyddet ?)

  • Fri 10 May 2019 06:53
    #16
    +1
    Hanna.Micha skrev 2019-05-09 23:52:53 följande:

    Hur har ni som gjort ivf utomlands gjort ?

    Har ni haft kontakt med en gynekolog i Sverige ? Jag har förstått det som att det skall vara möjligt att göra ivf i Danmark , men plocka ut mediciner i Sverige ?

    (och isåfall få det på högkostnadsskyddet ?)


    Det finns 4 sätt att få tag på mediciner.

    1. Köpa medicinerna direkt på kliniken utomlands

    2. Be kliniken att skicka EU-recept (som kan lösas ut på svenskt Apotek, högkostnadsskyddet gäller ej).

    3. Be kliniken skicka mediciner med posten till dig.

    4. Hitta nån villig privat gyn som vill skriva ut medicinrecept.

    Jag träffade en gång för några år sen en privat gynekolog som sa till mig att de hade bestämt på en stor konferens att recept för behandling utomlands ska INTE gå på högkostnadsskyddet. Det går nämligen att skriva ut svenska recept som inte går på högkostnadsskyddet också. Så träffar du på nån gyn som var på den konferensen så kommer de endera vägra skriva ut recept, eller skriva ut utanför högkostskyddet. Har du väldig tur så hittar du nån som inte var med på den konferensen.

    Jag hittade ingen som ville hjälpa, så vi valde att köpa alla medicinerna på kliniken. Vi reste dit månaden innan för ett första besök och gjorde vul och köpte medicinerna på plats. Sen har jag löst ut mediciner på EU-recept utanför skyddet.
  • Tue 11 Jun 2019 05:25
    #17
    LillaMarie skrev 2019-05-08 22:20:08 följande:

    Får jag fråga vad det är med livio gärdet som gär att du känner att du inte känner att du kan rekommendera dom?

    Jag fick ett bra första intryck.


    Tycker de är totalt värdelösa. Oempatiska, har dålig kunskap, vill inte hjälpa till med något som ligger utanför standard. Kommer inte ens att använda alla försök vi betalat för hos dem.
  • Wed 26 Jun 2019 23:46
    #18

    Oj, okej :(

Svar på tråden Vilken ivf-klinik rekommenderar ni ?