• Anonym (Donator)

    Äldre vill göra barn

    Är en äldre mogen man som har stor dragning till att göra barn trotts min ålder 60+ Har funderat på att hjälpa par som inte kan få egna barn eller lesbiskt par ....finns det några fler som känner likadant eller är man ensam om detta

  • Svar på tråden Äldre vill göra barn
  • Anonym (K)

    Egoistiskt. Du riskerar att sätta barn till världens med medfödda funktionsnedsättningar.

  • Anonym (E)

    Skulle själv aldrig ta emot så gamla spermier. Även sånt blir äldre och sämre med åren och det skulle inte vara värt det. Tror många gånger att spermabanker inte tar emot donationer från män över 45, så 60+ är ju inte att tänka på.

  • smulpaj01

    Blir nog svårt att hitta någon som skulle välja dig som donator då det finns många yngre villiga män med "bättre" spermier.

  • Anonym (Donator)

    Så hur vet du att min sperma är dålig och inte duger uran bara ger barn med skador.. Det finns gott om äldre män som blivit pappa i hög ålder och dom barnen är inget fel på

  • Anonym (En)

    Jag tror att många drar öronen åt sig för det låter mer som en sexuell fetisch än att du genuint vill ?hjälpa? barnlösa.

    Du är 60 +, skaffa dig en partner istället som du kan njuta av pensionens härliga dagar med istället. Det låter mer vettigt för en man i din ålder.

  • Anonym (E)
    Anonym (Donator) skrev 2019-05-09 12:47:26 följande:

    Så hur vet du att min sperma är dålig och inte duger uran bara ger barn med skador.. Det finns gott om äldre män som blivit pappa i hög ålder och dom barnen är inget fel på


    För att det är så det blir när man åldras. Men visst, den kanske skulle vara okej, och kanske att det är en risk man skulle vara villig att ta om man är i ett förhållande med personen, men aldrig i livet när det gäller en donator. Dels skulle ingen seriös spermabank ta emot din donation, och har svårt att tro att någon skulle se någon fördel med att ta emot just din sperma när man kan få från någon yngre och med större sannolikhet få ett frisk barn.
Svar på tråden Äldre vill göra barn