Kan man få bort hår med hemma IPL?
Någon som har erfarenhet? Jag kämpar med mörka hårstrån i ansiktet bla, är tjej, inget fel kollat med läkare med blodvärden och så.
Kan man få bort hår med hjälp av hemma IPL?
Är det helt hopplöst?
Någon som har erfarenhet? Jag kämpar med mörka hårstrån i ansiktet bla, är tjej, inget fel kollat med läkare med blodvärden och så.
Kan man få bort hår med hjälp av hemma IPL?
Är det helt hopplöst?
Bump
Jag använder Philips Lumea för att minska hårväxten på benen och det är super. Använder den först ca 1 gång i veckan under ca 3-4 veckor, sedan 2 gånger i veckan under någon månad och sedan känner jag mig så nöjd att jag helt glömmer bort att använda den och några månader senare får jag börja om igen. Borde väl behöva fortsätta ca var tredje vecka för att hålla det löpande i schack.
Har däremot inte använt den i ansiktet då jag mest har ljusa hår där så där använder jag pincett.
När jag använder den så att den ger effekt (d.v.s. efter min uppstartsperiod med ca en gång i veckan) så behöver jag bara raka benen ungefär en gång i veckan eftersom att håret är så glest att det liksom inte märks på samma sätt. Verkar också som at den är som mest effektiv på det grövre håret så att det som fortsätter växa inte är de värsta långa svarta tjocka stråna.
Tack för svaret snälla själ!
Håller resultatet i sig är det ju en stor revolution?!
Verkar som du fått en rejäl reduktion. Har du testat andra ipl maskiner med liknande resultat eller endast philips?
Jag körde med laserskrivaren. Stoppade in benen och körde LAZER!
Nu är jag len året om.
Tack för svaret snälla själ!
Håller resultatet i sig är det ju en stor revolution?!
Verkar som du fått en rejäl reduktion. Har du testat andra ipl maskiner med liknande resultat eller endast philips?
IPL funkar absolut men det finns olika styrkor och kvalitet på apparaterna. En av biverkningarna som drabbade mig var ökad hårväxt en tid efter jag slutat med IPL.Något som det visat sig att en del kan råka ut för, som de tror beror på att styrkorna varit för svaga på pulsarna, vilket kanske stimulerat hårsäckarna.
Jag skulle aldrig våga använda IPL i ansiktet själv för det finns en viss risk för pigmentförändringar och brännskadesärr. Då hade jag hellre gått till en klinik eller gjort Diatermi epilering som är den enda permanenta hårborttagningen och utmärkt för små partier som ansikte.
Philips Lumene som någon i tråden använde är bland de bästa på marknaden men lite dyra runt 2-4000 ca. Det finns billigare och bra alternativ men tänk på styrkan i ljuspulsarna och storleken på fönstret. Desto mindre desto längre tid men kan vara bättre för ansikte så man har bättre överblick.
Tack för svaren!
Hittade en studie som är gjord på apparaten silkn' på pubmed, det verkar vara gott resultat! Så jag ska nog köpa en sådan och dokumentera effekten. Funkar det ej så går jag till salong. Har läst omdömen på amazon och de verkar bra och permanent reduktion av de grövsta håren i alla fall.
Konstigt att de säljer apparater som lovar permanenta resultat om så inte är fallet?
Här är studien:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2921762/