• frj

    Tecken på förlossning, ny tråd..

    Hej!


    Det finns ju tusen sådana här trådar med tecken innan förlossning men bara gamla och ingen jag varit delaktig i då jag blivit medlem nu. 


    Jag tänkte be er skriva om era tecken dagen/dagarna innan förlossning, jag längtar och leeeetar tecken. 


    Jag är nu gravid vecka 37, en del av slemmis gick för snart en vecka sedan. Haft mensvärk i rygg och mage i stort sätt sedan dess, kraftigare för varje dag men inget händer. Imorse vaknade jag av en stark värk men ingenting mer.. längtar så! 

  • Svar på tråden Tecken på förlossning, ny tråd..
  • Babymama

    Jag har aldrig haft några tecken på förlossning. Plötsligt har vattnet gått eller så har jag fått riktiga värkar och då har jag ju vetat på riktigt att det var igång. Innan dess har det bara varit vanliga sammandragningar de sista månaderna. Så jag hade aldrig några förvarningar.

  • frökenBea

    Har nog inte haft några förvarningar vid tidigare graviditeter. Men vid senaste för 9 år sedan vill jag minnas att jag fick jättevärk i benen någon dag innan det satte igång.

  • Bubblizzen

    Kände ingenting annorlunda under dagen, gick runt och fotade i skogen och pysslade på kvällen. Under kvällspysslet kom en lite kraftigare molvärk än vanligt. Hade svårt att somna på grund av molvärken som under natten gick över till riktiga värkar. Jag åkte in runt 04:00 och var då 4cm öppen, vattnet hade börjat sippra lite. 08:00 kom lilla tösen :)

  • Mammytammi

    Hej! bF+4 väntar och väntar haha

    Sen nästan två veckor tillbaka har jag haft kraftiga sammandragningar och ilningar ner i bäckenet när barnet trycker där nere. Mitt barn har varit fixerat sen tre veckor tillbaka så man har ju trott att det kan ske när som helst! Min mage är konstant spänd nästan så det börja göra ont nu och gula flytningar. Sen har tröttheten kommit tillbaka orkar inte göra nånting än att bara sova, äta och städa. Sen allt mer toabesök under dagarna ????Hoppas det är normalt. Lycka till! :)

Svar på tråden Tecken på förlossning, ny tråd..