• Stefan99

    Kan inte längre prestera

    Har nog drabbats av prestationsångest, klarar varken av jobb eller studier då blir jag helt slut i huvudet. Jag kan klara ett eller två prov men blir det fler så fungerar jag inte.

    Ser bara alla problemen framför mig istället för att beta av problemen allt eftersom, det gör att jag ger upp om det blir för jobbigt. Jag blir stressad och kan inte lösa enkla problem och ännu värre med svåra problem.

    Får även enorm prestationsångest inför prov, jag kan få blackout på enkla frågor, sover oftast dåligt flera kvällar före ett prov så då klarar jag proven sämre. Hoppade även av en utbildning pga av denna prestationsångest, även fast jag klarade 3 av 4 prov och inte hade så mycket att göra om på det 4e men jag tappade lusten att studera

    efter 3 månader.

    Hela mitt liv har jag misslyckats med att komma dit jag vill. Jag har även social fobi så det fungerar inte att jobba i grupp för då drar jag mig undan.

    Är det någon mening att fortsätta med studier, just nu mår jag bra för första gången i mitt sedan jag blev arbetslös. Är det så att man kan lära sig att bli bättre inför människor eller är det så att jag har någon dold diagnos som gör mig så nervös inför en prestation.

    Jag ser inte idag hur jag ska fixa en utbildning eller ännu värre jobba, jag är just nu bara trött och känner mig uppgiven på att bli något som jag kan vara stolt över.

  • Svar på tråden Kan inte längre prestera
Svar på tråden Kan inte längre prestera