• Anonym (Fakeraggare)

    Hänga på dejtsidor utan att dejta?

    Finns det fler än jag som hänger på dejtsidor utan att dejta? Varför i så fall? Vad har stoppat er?

    Jag räknade ut att jag inte varit på en enda dejt på två år ca trots hundratals inviter snålt räknat. Det är som att jag inte orkar med karusellen längre. Haft ett par som jag varit lite sugen på och sextat lite med men har inte en enda gång tyckt att det var värt ett ligg med allt vad det innebär. Haft några år då jag roat mig men det gav så väldigt lite och kärleken känns mer omöjlig än nånsin att springa på.

    Folk undrar varför jag ändå sitter inloggad var och varannan dag och för mig är det vana och bekräftelsen det ändock ger. Men saknar en bra dejtsida där man kan snacka om allt och inget med folk och kanske ragga om man vill. Som här på Familjeliv om det släppte på reglerna och man kunde se hur folk såg ut.Vore kul:)

  • Svar på tråden Hänga på dejtsidor utan att dejta?
  • Slutetärbörjanpånågotnytt

    Jag tror du är långt ifrån ensam. Pratat med endel tjejer som visat sig inte alls vara intresserade av att ta steget att träffa någon. "jag vill vara ensam" och/eller bekräftelsesökande tjejer verkar det finnas gott om.

    Jag börjar mer och mer tro på betaltjänsterna där folket inte har råd att vara passiva :) . Tror iaf att det kan öka chanserna.

  • Anonym ("Kylsskåpsdejtaren")

    Jag gick med i en dejtningssajt nyligen fast jag har pojkvän. Jag var tvungen att testa refidgerdejtning för det låter för skumt för att vara sant. Dock vet min kille om det. Och blir inga dejter heller för den delen

  • Anonym (Leilatjejen)

    Japp, jag har skapat en sida, messats lite men inte vågat ta steget ut att dejta. För mig är det nog bara att det är så nytt med nätdejting, 20 år sen jag var singel sist. Är lite rädd, tänk om det är ngn knäppis som man inte blir av med? Eller ngn som tror man ska hoppa i säng det första msn gör?

  • Smed75
    Anonym (Leilatjejen) skrev 2019-05-08 22:07:14 följande:

    Japp, jag har skapat en sida, messats lite men inte vågat ta steget ut att dejta. För mig är det nog bara att det är så nytt med nätdejting, 20 år sen jag var singel sist. Är lite rädd, tänk om det är ngn knäppis som man inte blir av med? Eller ngn som tror man ska hoppa i säng det första msn gör?


    Förstår dig jag är likadan 3 år senare.. Det finns så mycket konstigt folk där ute.. Men man får nog ha magkänsla och sen så är det nog bra att inte ha så himla bråttom.. O h det behöver man ju inte ha.. Bättre att låta nått växa fram och prata över mobilen i sånna fall ju
  • EnEttDen

    Klart man förstår. Att dejta någon är ju riktigt ansträngande egentligen, många gånger är man ju bara sugen att snacka med någon till och från och när listen faller på kanske sexta och teasas med bilder (under dagen är ju lite extra roligt förstås). Ska man ta nästa steg och faktiskt ses då ska man ju verkligen känna att det är värt det.

  • Anonym (svårt)
    Anonym (Leilatjejen) skrev 2019-05-08 22:07:14 följande:

    Japp, jag har skapat en sida, messats lite men inte vågat ta steget ut att dejta. För mig är det nog bara att det är så nytt med nätdejting, 20 år sen jag var singel sist. 


    Är det svårt att hitta någon för dig
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Leilatjejen) skrev 2019-05-08 22:07:14 följande:

    Japp, jag har skapat en sida, messats lite men inte vågat ta steget ut att dejta. För mig är det nog bara att det är så nytt med nätdejting, 20 år sen jag var singel sist. Är lite rädd, tänk om det är ngn knäppis som man inte blir av med?


    Tycker du det är spännande att hänga på dejtingsiter ändå? Kostar det inte en del?
  • Nicke989
    Slutetärbörjanpånågotnytt skrev 2019-05-07 23:42:32 följande:
    Jag börjar mer och mer tro på betaltjänsterna där folket inte har råd att vara passiva :) . Tror iaf att det kan öka chanserna.
    Jag provade några olika. Den som jag fick mest dejter på var också den dyraste. Där var det också vanligt att kvinnorna kontaktade mig. Det ledde fram till att jag träffade den kvinna jag nu har haft en relation med i snart ett halvår. Sedan dess har jag inte varit aktiv på dejtingsajter.
Svar på tråden Hänga på dejtsidor utan att dejta?