• Keabro

    Gravid utan symptom?

    Som rubriken lyder, är det någon som varit gravid utan några symptom?

    Vi har försökt att få barn i ca 9 månader och varje månad har jag många symptom efter äl.

    Jag får superömma bröst! Jag får otroligt synliga blodådror på brösten. Huvudvärk, illamående, molvärk i ?tjejmagen? you namn it.. får så många gravidsymptom att jag tror att jag är gravid varje månad och blir lika besviken varje månad när mensen kommer på BIM eller ibland dagen innan.

    Men denna månaden.. jag känner ingenting! Inte ens mina bröst är ömma (vilket är jättekonstigt eftersom dom ALLTID är det efter ägglossning).

    Det enda symptomet jag har denna månaden är att jag inte fått någon mens! :D Den är idag 5 dagar sen och självklart ska jag ta ett test!

    Men jag och min man vill vänta tills på Lördag (onsdag idag) eftersom vi vill ta testet tillsammans och vara med varandra hela dagen om det nu är så att jag är gravid. Vi vill ha den speciella upplevelsen tillsammans <3

    Jag gör ett inlägg här på Familjeliv så jag kan tänka på något annat några dagar och önskar höra om andras berättelser :D

    Så är det någon som varit med om att dom vanligtvis har symptom, men månaden dom blev gravid så hade dom inga symptom alls? Eller ytterst få?

  • Svar på tråden Gravid utan symptom?
  • Omstart2019

    Ja jag skulle nog säga att det känns vanligt att man känner som minst de månader man faktiskt är gravid. Man känner ju en hel massa när mensen är på intåg.

    Jag håller tummarna!


    2007, 2010, och BF 190610
  • Anonym (Ellie)

    Att inte få mens är nog det allra mest pålitliga symptomet på graviditet! ;D

    Förövrig så håller jag med föregående om att själva mensen kan ge massa symptom som lätt förväxlas med graviditet när man längtar.

  • Keabro

    Åh! Jag har helt missat att svara här!! Jag plussade på lördagen och idag har vi en fantastisk och frisk dotter!! <3

    Jag hade alltså inga symptom alls den månaden vi faktiskt lyckades.

Svar på tråden Gravid utan symptom?